Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

“Open Air School” – A “New” Space for Educational School Reform and Life Reform in the Interwar Period in Czechoslovakia (Sudeten German and Czech Examples).

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009533" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009533 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://revistas.uned.es/index.php/HMe/article/view/27181" target="_blank" >https://revistas.uned.es/index.php/HMe/article/view/27181</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5944/hme.13.2021.27181" target="_blank" >10.5944/hme.13.2021.27181</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    “Open Air School” – A “New” Space for Educational School Reform and Life Reform in the Interwar Period in Czechoslovakia (Sudeten German and Czech Examples).

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study analyses two examples of so-called open air schools in Czechoslovakia in the interwar period - a Czech and a Sudeten German example of „new education”. The article presents selected examples of school reform as a place of „new education” and analyses their architecture with regard to the educational concept, the problem of education of the „new man” within the framework of life reform and with regard to the architectural conception and arrangement of the space intended for learning. The text analyses both the „external” form of the school building and the „internal” architecture of the educational thinking of the main protagonists of both school reform examples - Eduard Storch and Karl Metzner. The analysis of the examples of school reform is carried out in the socio-political context of Czechoslovakia in the interwar period and in the context of the efforts to reform the school architecture at the beginning of the 20th century and in the interwar period in Central Europe.

  • Název v anglickém jazyce

    “Open Air School” – A “New” Space for Educational School Reform and Life Reform in the Interwar Period in Czechoslovakia (Sudeten German and Czech Examples).

  • Popis výsledku anglicky

    The study analyses two examples of so-called open air schools in Czechoslovakia in the interwar period - a Czech and a Sudeten German example of „new education”. The article presents selected examples of school reform as a place of „new education” and analyses their architecture with regard to the educational concept, the problem of education of the „new man” within the framework of life reform and with regard to the architectural conception and arrangement of the space intended for learning. The text analyses both the „external” form of the school building and the „internal” architecture of the educational thinking of the main protagonists of both school reform examples - Eduard Storch and Karl Metzner. The analysis of the examples of school reform is carried out in the socio-political context of Czechoslovakia in the interwar period and in the context of the efforts to reform the school architecture at the beginning of the 20th century and in the interwar period in Central Europe.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    HISTORIA Y MEMORIA DE LA EDUCACION

  • ISSN

    2444-0043

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    37

  • Strana od-do

    179-215

  • Kód UT WoS článku

    000656432700007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85098802086