Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transfer as a basic characteristic of Czech school reform- the interwar Czechoslovak education reform movement and its resistance to ⟪ best practices⟫ from abroad

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00013119" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00013119 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://p1.unimc.it/hecl/archivio/" target="_blank" >http://p1.unimc.it/hecl/archivio/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transfer as a basic characteristic of Czech school reform- the interwar Czechoslovak education reform movement and its resistance to ⟪ best practices⟫ from abroad

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article focuses on the processes of transfer in the educational reform discussion in Czechoslovakia in the interwar period. It reconstructs the educational reform movements that were central to the Czech educational reform discourse. It is analysed how open the Czech reform educational debate was to the influence of abroad educational trends. At the same time, it is analysed how the Czech reform educational discussion was based on the domestic tradition. The dynamics of the Czech reform educational discussion is presented. In the perspective of policy lending and policy borrowing it is analysed what role abroad inspirations played in the Czech reform educational discussion. The study asks whether the Czech reform educational discussion was enriched or ‘colonized‘ by ‘best practices‘ in the context of transfer.

  • Název v anglickém jazyce

    Transfer as a basic characteristic of Czech school reform- the interwar Czechoslovak education reform movement and its resistance to ⟪ best practices⟫ from abroad

  • Popis výsledku anglicky

    The article focuses on the processes of transfer in the educational reform discussion in Czechoslovakia in the interwar period. It reconstructs the educational reform movements that were central to the Czech educational reform discourse. It is analysed how open the Czech reform educational debate was to the influence of abroad educational trends. At the same time, it is analysed how the Czech reform educational discussion was based on the domestic tradition. The dynamics of the Czech reform educational discussion is presented. In the perspective of policy lending and policy borrowing it is analysed what role abroad inspirations played in the Czech reform educational discussion. The study asks whether the Czech reform educational discussion was enriched or ‘colonized‘ by ‘best practices‘ in the context of transfer.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    HISTORY OF EDUCATION & CHILDRENS LITERATURE

  • ISSN

    1971-1093

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IT - Italská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    161-182

  • Kód UT WoS článku

    001407539100008

  • EID výsledku v databázi Scopus