Proměny profesní přípravy učitelů ve Finsku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00012529" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00012529 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.historiascholastica.com/sites/historiascholastica.com/files/HS/hs_1-2024_online-final_0.pdf" target="_blank" >http://www.historiascholastica.com/sites/historiascholastica.com/files/HS/hs_1-2024_online-final_0.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/006/2024-1-010" target="_blank" >10.15240/tul/006/2024-1-010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Proměny profesní přípravy učitelů ve Finsku
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá problematikou transformace a reformy vzdělávání učitelů ve Finsku se zaměřením na 20. století. V kontextu otázek přenosu vzdělávání, politiky půjčování a přejímání reflektuje charakteristiky finské vzdělávací politiky, což se rovněž odráží v diskuzi o vzdělávání učitelů. Studie rekonstruuje hlavní východiska reforem vzdělávání učitelů ve Finsku ve 20. století a klade si otázku, jak mohou být tato východiska užitečná v české debatě o reformě vzdělávání učitelů.
Název v anglickém jazyce
Transformations in Teacher Training in Finland
Popis výsledku anglicky
The article discusses the issue of the transformation and reform of teacher education in Finland with an accent on the 20th century. In the context of the issues of education transfer, borrowing and lending policy, it reflects on the characteristics of Finnish education policy, which is also reflected in the discussion of teacher education. The paper reconstructs the main premises of teacher training reforms in Finland in the 20th century and asks how these premises can be helpful in the Czech debate on teacher education reform.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Historia Scholastica
ISSN
1804-4913
e-ISSN
—
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85202492453