Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proměny profesní přípravy učitelů ve Finsku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F24%3A00012529" target="_blank" >RIV/46747885:24510/24:00012529 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.historiascholastica.com/sites/historiascholastica.com/files/HS/hs_1-2024_online-final_0.pdf" target="_blank" >http://www.historiascholastica.com/sites/historiascholastica.com/files/HS/hs_1-2024_online-final_0.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/006/2024-1-010" target="_blank" >10.15240/tul/006/2024-1-010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Proměny profesní přípravy učitelů ve Finsku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá problematikou transformace a reformy vzdělávání učitelů ve Finsku se zaměřením na 20. století. V kontextu otázek přenosu vzdělávání, politiky půjčování a přejímání reflektuje charakteristiky finské vzdělávací politiky, což se rovněž odráží v diskuzi o vzdělávání učitelů. Studie rekonstruuje hlavní východiska reforem vzdělávání učitelů ve Finsku ve 20. století a klade si otázku, jak mohou být tato východiska užitečná v české debatě o reformě vzdělávání učitelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Transformations in Teacher Training in Finland

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses the issue of the transformation and reform of teacher education in Finland with an accent on the 20th century. In the context of the issues of education transfer, borrowing and lending policy, it reflects on the characteristics of Finnish education policy, which is also reflected in the discussion of teacher education. The paper reconstructs the main premises of teacher training reforms in Finland in the 20th century and asks how these premises can be helpful in the Czech debate on teacher education reform.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Historia Scholastica

  • ISSN

    1804-4913

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85202492453