Pravěk, k tabuli! Jak si pračlověk cestu do škol našel
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61387169%3A_____%2F22%3AN0000003" target="_blank" >RIV/61387169:_____/22:N0000003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://katalog.npmk.cz/records/63315488-60ae-46e9-a15e-48b9d4656482?back=https%3A%2F%2Fkatalog.npmk.cz%2Fsearch%3Ftype%3Dglobal%26q%3DPrav%25C4%259Bk%252C%2Bk%2Btabuli&group=63315488-60ae-46e9-a15e-48b9d4656482" target="_blank" >https://katalog.npmk.cz/records/63315488-60ae-46e9-a15e-48b9d4656482?back=https%3A%2F%2Fkatalog.npmk.cz%2Fsearch%3Ftype%3Dglobal%26q%3DPrav%25C4%259Bk%252C%2Bk%2Btabuli&group=63315488-60ae-46e9-a15e-48b9d4656482</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pravěk, k tabuli! Jak si pračlověk cestu do škol našel
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha Pravěk, k tabuli! navazuje na stejnojmennou výstavu. Mapuje vznik a proměny výuky pravěku na našich školách. Autoři (a současně kurátoři zmíněné výstavy) se ve třech studiích věnují výuce pravěku od minulosti do současnosti; tematický záběr knihy naznačují již názvy jednotlivých kapitol: v části nazvané Jak si pračlověk cestu do učebnic našel se Martina Halířová zabývá učebními texty o pravěku, o školních didaktických obrazech s náměty z pravěku pojednává v kapitole Vyučuj názorně! Michaela Vávrová a třetí část knihy z pera Jaromíra Lindy charakterizuje název Od školních archeologických sbírek ke školním muzeím. Kniha je doplněna řadou obrazových příloh, z nichž mnohé jsou publikovány vůbec poprvé.
Název v anglickém jazyce
Book Prehistory, to the board! How prehistoric man found his way to the schools
Popis výsledku anglicky
Book Prehistory, to the board! follows the exhibition of the same name. It traces the origins and transformations of the teaching of prehistory in our schools. In three studies, the authors (and also the curators of the exhibition) deal with the teaching of prehistory from the past to the present; the thematic scope of the book is already indicated by the titles of the individual chapters: in the section entitled How prehistoric man found his way into textbooks, Martina Halířová deals with teaching texts about prehistory, and in the chapter Teach visually! Michaela Vávrová, and the third part of the book from the pen of Jaromír Linda is entitled From School Archaeological Collections to School Museums. The book is accompanied by a number of pictorial appendices, many of them are published for the first time.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788086935584
Počet stran knihy
168
Název nakladatele
Národní pedagogické muzeum a knihovna J. A. Komenského
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—