Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příspěvek k experimentálnímu výzkumu vibroakustiky železničních kol s přídavnými tlumiči

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F06%3A00043791" target="_blank" >RIV/61388998:_____/06:00043791 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příspěvek k experimentálnímu výzkumu vibroakustiky železničních kol s přídavnými tlumiči

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku je prezentována metoda měření a dynamické analýzy provozních zkoušek monoblokových železničních kol s a bez tlumicích prvků. Pomocí experimentální modální analýzy a časo-frekvenční analýzy jsou popsány dynamické vlastnosti těchto kol za jízdy. Vibro-akustická vazba kola s prostředím je analyzována na základě vibračních spektrogramů a spektrogamů akustického tlaku. Při průjezdu obloukem je sledován vznik a modálně frekvenční složení kvílivého hluku a jsou identifikovány módy, které nejvíce přispívají k radiaci hluku do prostředí. Pro kvantitativní srovnání jednotlivých řešení kol byla použita třetinooktávová analýza.

  • Název v anglickém jazyce

    Contribution to Experimental Research of Vibro-Acoustics of Railway wheels with add-on Dampers

  • Popis výsledku anglicky

    In the contribution a method of measurement and dynamic analysis of the recent operational tests of the monobloc wheel with/without damping elements is presented. On the basis of time-frequency analysis of operational vibration and experimental modal analysis of the wheel its dynamic behavior is described. The vibro-acoustic coupling is analyzed from the comparisons of vibration and sound pressure spectrograms. At passing the curve, the formation and modal-frequency composition of squealing noise is observed and there are identified vibrational modes that mostly contribute to noise emission into surrounding. For quantitative comparison of individual wheel solutions the third octave analysis is used.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F05%2F2669" target="_blank" >GA101/05/2669: Dynamika a spolehlivost vibrotlumících prvků z termo-visko-elastických materiálů</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Mechanics 2006: National conference with international participation

  • ISBN

    80-86246-27-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    282-283

  • Název nakladatele

    UTAM AV ČR

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    15. 5. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku