Měření vibrací a hluku železničních kol při jízdě na trati
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F06%3A00047051" target="_blank" >RIV/61388998:_____/06:00047051 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measurement of vibration and noise of railway wheels on track
Popis výsledku v původním jazyce
In the contribution a method of measurement and dynamic analysis of the recent operational tests of the monobloc wheel with/without damping elements is presented. Dynamic behavior of the wheel is described on basis of time-frequency analysis of its operational vibration and numerical/experimental modal analysis. The vibro-acoustic coupling is analyzed from the comparisons of vibration and sound pressure spectrograms. At passage the bow and direct track for different ridding regimes the formation and modal-frequency composition of squealing noise is observed and there are identified vibration modes that mostly contribute to noise emission into surrounding. For quantitative comparison of individual wheel solutions the third octave analysis is used.
Název v anglickém jazyce
Measurement of vibration and noise of railway wheels on track
Popis výsledku anglicky
In the contribution a method of measurement and dynamic analysis of the recent operational tests of the monobloc wheel with/without damping elements is presented. Dynamic behavior of the wheel is described on basis of time-frequency analysis of its operational vibration and numerical/experimental modal analysis. The vibro-acoustic coupling is analyzed from the comparisons of vibration and sound pressure spectrograms. At passage the bow and direct track for different ridding regimes the formation and modal-frequency composition of squealing noise is observed and there are identified vibration modes that mostly contribute to noise emission into surrounding. For quantitative comparison of individual wheel solutions the third octave analysis is used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F05%2F2669" target="_blank" >GA101/05/2669: Dynamika a spolehlivost vibrotlumících prvků z termo-visko-elastických materiálů</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of ISMA2006 Leuven
ISBN
90-73802-83-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
4395-4407
Název nakladatele
Katholieke Universiteit Leuven
Místo vydání
Heverlee
Místo konání akce
Heverlee
Datum konání akce
18. 9. 2006
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—