Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pasivní a aktivní metody řízení mezní vrstvy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F06%3A00047835" target="_blank" >RIV/61388998:_____/06:00047835 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/06:02124263

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Study of Influence of Active and Passive Methods of Boundary Layer Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with influence of the passive and active method of control on the flow field. It is well known fact that boundary layer separation has a fundamental effect on aircraft airfoil performance, compressors and turbines performance and other bodies, subject to study of internal and external aerodynamics. By the boundary layer control, it is possible to obtain both operational economy and extension of efficient operational region. Traditional methods of active boundary layer control are very complex and their application needs complex facilities. Modern methods based on the control by synthetic jets or plasma actuator are simpler, but their design has to be carried out at rather well experience and detailed knowledge about boundary layer and its interaction with the actuator.

  • Název v anglickém jazyce

    The Study of Influence of Active and Passive Methods of Boundary Layer Control

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with influence of the passive and active method of control on the flow field. It is well known fact that boundary layer separation has a fundamental effect on aircraft airfoil performance, compressors and turbines performance and other bodies, subject to study of internal and external aerodynamics. By the boundary layer control, it is possible to obtain both operational economy and extension of efficient operational region. Traditional methods of active boundary layer control are very complex and their application needs complex facilities. Modern methods based on the control by synthetic jets or plasma actuator are simpler, but their design has to be carried out at rather well experience and detailed knowledge about boundary layer and its interaction with the actuator.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Experimental fluid mechanics 2006

  • ISBN

    80-7372-141-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    115-122

  • Název nakladatele

    Technická universita-Liberec

  • Místo vydání

    Liberec

  • Místo konání akce

    Liberec

  • Datum konání akce

    6. 12. 2006

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku