Experimentální studie vlivu syntetizovaného paprsku na odtržení mezní vrstvy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F05%3A02111210" target="_blank" >RIV/68407700:21220/05:02111210 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental Study of Influence of Synthetic Jets to the Boundary Layer Separation
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with control or influence of synthetic jets on the flow field at conditions near boundary layer separation. It is well known fact that boundary layer separation has a considerable effect on efficiency of turbomachines and fundamental effect on aircraft profiles performance. By the boundary layer control, it is possible to obtain both operational economy and extension of efficient operational region of turbomachines. Traditional methods of boundary layer control are very complex and theirapplication needs complex facilities. Modern methods based on the control by synthetic jets are simpler, but their design has to be carried out at rather well experience and detailed knowledge about boundary layer and its interaction with the actuator.
Název v anglickém jazyce
Experimental Study of Influence of Synthetic Jets to the Boundary Layer Separation
Popis výsledku anglicky
The paper deals with control or influence of synthetic jets on the flow field at conditions near boundary layer separation. It is well known fact that boundary layer separation has a considerable effect on efficiency of turbomachines and fundamental effect on aircraft profiles performance. By the boundary layer control, it is possible to obtain both operational economy and extension of efficient operational region of turbomachines. Traditional methods of boundary layer control are very complex and theirapplication needs complex facilities. Modern methods based on the control by synthetic jets are simpler, but their design has to be carried out at rather well experience and detailed knowledge about boundary layer and its interaction with the actuator.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BK - Mechanika tekutin
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA101%2F05%2F2537" target="_blank" >GA101/05/2537: Stabilita smykových proudění s velkými teplotními a hustotními gradienty</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
The 16th International Symposium on Transport Phenomena
ISBN
80-86786-04-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
108-108
Název nakladatele
Czech Technical University in Prague
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
29. 8. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—