Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimentální studie vlivu syntetizovaného paprsku na odtržení mezní vrstvy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F05%3A02111210" target="_blank" >RIV/68407700:21220/05:02111210 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental Study of Influence of Synthetic Jets to the Boundary Layer Separation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with control or influence of synthetic jets on the flow field at conditions near boundary layer separation. It is well known fact that boundary layer separation has a considerable effect on efficiency of turbomachines and fundamental effect on aircraft profiles performance. By the boundary layer control, it is possible to obtain both operational economy and extension of efficient operational region of turbomachines. Traditional methods of boundary layer control are very complex and theirapplication needs complex facilities. Modern methods based on the control by synthetic jets are simpler, but their design has to be carried out at rather well experience and detailed knowledge about boundary layer and its interaction with the actuator.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental Study of Influence of Synthetic Jets to the Boundary Layer Separation

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with control or influence of synthetic jets on the flow field at conditions near boundary layer separation. It is well known fact that boundary layer separation has a considerable effect on efficiency of turbomachines and fundamental effect on aircraft profiles performance. By the boundary layer control, it is possible to obtain both operational economy and extension of efficient operational region of turbomachines. Traditional methods of boundary layer control are very complex and theirapplication needs complex facilities. Modern methods based on the control by synthetic jets are simpler, but their design has to be carried out at rather well experience and detailed knowledge about boundary layer and its interaction with the actuator.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BK - Mechanika tekutin

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA101%2F05%2F2537" target="_blank" >GA101/05/2537: Stabilita smykových proudění s velkými teplotními a hustotními gradienty</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The 16th International Symposium on Transport Phenomena

  • ISBN

    80-86786-04-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    108-108

  • Název nakladatele

    Czech Technical University in Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    29. 8. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku