Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determination of the transient vibrations of a rigid rotor attenuated by a semiactive magnetorheological damping device by means of computational modelling

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F12%3A00383729" target="_blank" >RIV/61388998:_____/12:00383729 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determination of the transient vibrations of a rigid rotor attenuated by a semiactive magnetorheological damping device by means of computational modelling

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Unbalance is the principal cause of lateral vibrations of rotors and of increase of forces transmitted between the rotor and its stationary part. These undesirable effects can be considerably reduced if the damping devices are placed between the rotor and its casing. For this purpose, the application of semiactive magnetorheological dampers has been analyzed. The computational simulations show that controlling damping in the constraint elements leads to reducing amplitude of the rotor vibration and to minimizing the force transmitted between the rotor and its frame. This is significant especially for angular velocities of the rotor rotation larger than the critical speed.

  • Název v anglickém jazyce

    Determination of the transient vibrations of a rigid rotor attenuated by a semiactive magnetorheological damping device by means of computational modelling

  • Popis výsledku anglicky

    Unbalance is the principal cause of lateral vibrations of rotors and of increase of forces transmitted between the rotor and its stationary part. These undesirable effects can be considerably reduced if the damping devices are placed between the rotor and its casing. For this purpose, the application of semiactive magnetorheological dampers has been analyzed. The computational simulations show that controlling damping in the constraint elements leads to reducing amplitude of the rotor vibration and to minimizing the force transmitted between the rotor and its frame. This is significant especially for angular velocities of the rotor rotation larger than the critical speed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů