Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Efficient prediction of classical flutter stability of turbomachinery blade using the boundary element type numerical method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F20%3A00524925" target="_blank" >RIV/61388998:_____/20:00524925 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0955799720300199?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0955799720300199?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.enganabound.2020.01.013" target="_blank" >10.1016/j.enganabound.2020.01.013</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Efficient prediction of classical flutter stability of turbomachinery blade using the boundary element type numerical method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper classical flutter phenomena in power turbine rotor is studied. A medium fidelity 2D flow solver based on boundary element method is developed for this purpose. The classical flutter parameters in turbomachinery cascades such as aerodynamic damping at different inter-blade phase angleare estimated using flutter stability analysis flow solver. The flow solver isdeveloped using 2D unsteady potential ow based panel method. The unsteadyaerodynamic loading on the vibrating cascade is estimated using a traveling-wave mode oscillation. The simulated aerodynamic damping and pressure coeficient using boundary element method are compared against both experimental data and the computational uid dynamics model's resultsat difeerent ow conditions. The boundary element based method results demonstrate good agreement with experimental data. The boundaryelement based flow solver shows significant reduction in computational time compared to computational fluid dynamics model.

  • Název v anglickém jazyce

    Efficient prediction of classical flutter stability of turbomachinery blade using the boundary element type numerical method

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper classical flutter phenomena in power turbine rotor is studied. A medium fidelity 2D flow solver based on boundary element method is developed for this purpose. The classical flutter parameters in turbomachinery cascades such as aerodynamic damping at different inter-blade phase angleare estimated using flutter stability analysis flow solver. The flow solver isdeveloped using 2D unsteady potential ow based panel method. The unsteadyaerodynamic loading on the vibrating cascade is estimated using a traveling-wave mode oscillation. The simulated aerodynamic damping and pressure coeficient using boundary element method are compared against both experimental data and the computational uid dynamics model's resultsat difeerent ow conditions. The boundary element based method results demonstrate good agreement with experimental data. The boundaryelement based flow solver shows significant reduction in computational time compared to computational fluid dynamics model.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-04546S" target="_blank" >GA16-04546S: Aeroelastické vazby a dynamické chování rotačně periodických těles</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Engineering Analysis With Boundary Elements

  • ISSN

    0955-7997

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    113

  • Číslo periodika v rámci svazku

    April

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    328-345

  • Kód UT WoS článku

    000518874200027

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85079042759