Application of boundary element type flow models in turbomachinery stability analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F21%3A00546884" target="_blank" >RIV/61388998:_____/21:00546884 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://cloudserver048868.home.pl/web/content/archives_icsv_last/2021_icsv27/content/papers/papers/full_paper_178_20210423151446876.pdf" target="_blank" >https://cloudserver048868.home.pl/web/content/archives_icsv_last/2021_icsv27/content/papers/papers/full_paper_178_20210423151446876.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of boundary element type flow models in turbomachinery stability analysis
Popis výsledku v původním jazyce
In this research subsonic flutter in low pressure stage steam turbine blade is studied. A medium fidelity flow solver based on boundary element type method is adopted for numerical flow modeling.nA modified version of 2D surface panel method is used as boundary element method to model the flow field. The subsonic classical flutter and stall flutter in turbomachinery modeled and the aerodynamic damping coefficient w.r.t. inter blade phase angle curve is evaluated for the stability check. The aerodynamic damping coefficient at different inter blade phase angle is estimated using modified panel method flow model for both classical and stall flutter cases. The estimated results is validated against experimental measurements as well Navier-Stokes equation based high fidelity computational fluid dynamics model.n
Název v anglickém jazyce
Application of boundary element type flow models in turbomachinery stability analysis
Popis výsledku anglicky
In this research subsonic flutter in low pressure stage steam turbine blade is studied. A medium fidelity flow solver based on boundary element type method is adopted for numerical flow modeling.nA modified version of 2D surface panel method is used as boundary element method to model the flow field. The subsonic classical flutter and stall flutter in turbomachinery modeled and the aerodynamic damping coefficient w.r.t. inter blade phase angle curve is evaluated for the stability check. The aerodynamic damping coefficient at different inter blade phase angle is estimated using modified panel method flow model for both classical and stall flutter cases. The estimated results is validated against experimental measurements as well Navier-Stokes equation based high fidelity computational fluid dynamics model.n
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC19-02288J" target="_blank" >GC19-02288J: Robustní metody redukce-řádu modelu pro úlohy interakce poddajných těles s tekutinou</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
27th International Congress on Sound and Vibration: ICSV27
ISBN
978-83-7880-799-5
ISSN
2329-3675
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
172047
Název nakladatele
Silesian University Press
Místo vydání
Gliwice, Poland
Místo konání akce
Virtual, Online
Datum konání akce
11. 7. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—