Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Meshfree reduced order model for turbomachinery blade flutter analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F22%3A00556768" target="_blank" >RIV/61388998:_____/22:00556768 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S002074032200145X" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S002074032200145X</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijmecsci.2022.107222" target="_blank" >10.1016/j.ijmecsci.2022.107222</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Meshfree reduced order model for turbomachinery blade flutter analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper introduces a development and application of boundary element based meshfree reduced order model for subsonic flutter analysis of turbomachinery blade cascade. The prime objective of the present work is to demonstrate the efficient use of meshfree hybrid boundary element method for subsonic flutter analysis of low pressure stage steam turbine blades . The meshfreincompressible fluid solver is developed employing 3D inviscid panel method . To model the flow separation inviscid-PM is hybridized with integral boundary layer approach using inviscid-viscous coupling mechanism along with discrete vortex particle method. A 3D annular test cascade is modeled using proposed meshfree solver for the flutter analysis. The comparison of estimated pressure coefficient and aerodynamic damping highlights a good agreement with experimental data and mesh based CFD-model’s results. Moreover, it have observed that the computational time for flutter analysis using proposed method is significantly lower compared to traditionally used CFD based numerical models for subsonic flutter in 3D blade cascade.

  • Název v anglickém jazyce

    Meshfree reduced order model for turbomachinery blade flutter analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The paper introduces a development and application of boundary element based meshfree reduced order model for subsonic flutter analysis of turbomachinery blade cascade. The prime objective of the present work is to demonstrate the efficient use of meshfree hybrid boundary element method for subsonic flutter analysis of low pressure stage steam turbine blades . The meshfreincompressible fluid solver is developed employing 3D inviscid panel method . To model the flow separation inviscid-PM is hybridized with integral boundary layer approach using inviscid-viscous coupling mechanism along with discrete vortex particle method. A 3D annular test cascade is modeled using proposed meshfree solver for the flutter analysis. The comparison of estimated pressure coefficient and aerodynamic damping highlights a good agreement with experimental data and mesh based CFD-model’s results. Moreover, it have observed that the computational time for flutter analysis using proposed method is significantly lower compared to traditionally used CFD based numerical models for subsonic flutter in 3D blade cascade.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Mechanical Sciences

  • ISSN

    0020-7403

  • e-ISSN

    1879-2162

  • Svazek periodika

    222

  • Číslo periodika v rámci svazku

    May

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    107222

  • Kód UT WoS článku

    000798733400002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85127625644