Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hybridní energetický systém s vodíkovým palivovým článkem 5 kW

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61388998%3A_____%2F23%3A00581095" target="_blank" >RIV/61388998:_____/23:00581095 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hybridní energetický systém s vodíkovým palivovým článkem 5 kW

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Testovací vodíkový systém je navržen jako hybridní zdroj elektrické energie sestávající se z vodíkového palivového článku a lithium iontových baterií. Vodíkový palivový článek dodává základní výkon systému až do stanovené maximální hodnoty a baterie pokrývají výkonové špičky a požadavky nad hladinu maximálního výkonu palivového článku. Řídící jednotka palivového článku zajišťuje zpětné dobíjení baterií z palivového článku, pokud elektrický výkon odebíraný ze systému klesne pod maximální výkon palivového článku. Testovací systém umožňuje detailní měření provozních parametrů vodíkového systému v závislosti na profilu odebíraného výkonu. Zařízení umožňuje simulovat zátěže do výkonu 10 kW a slouží pro otestování návrhu vodíkových systémů.

  • Název v anglickém jazyce

    Hybrid energy system with 5 kW fuel cell

  • Popis výsledku anglicky

    The test bench is designed as a hybrid electric power source consisting of a hydrogen fuel cell stack and lithium ion batteries. The hydrogen fuel cell supplies the base power up to a specified maximum value, and the batteries cover peak power requirements above the maximum power level of the fuel cell. The fuel cell control unit manages recharging of the batteries from the fuel cell if the electrical power drawn from the system falls below the maximum power of the fuel cell. The test system allows for detailed measurement of the operating parameters of the hydrogen system depending on the load profile. The device enables loads up to 10 kW to be simulated and is used to test the design of hydrogen energy systems.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TM03000034" target="_blank" >TM03000034: Vývoj vysoce výkonné elektrické lodi s rozšířeným dojezdem</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    INV23-053

  • Číselná identifikace

    INV23-053

  • Technické parametry

    Vodíkový palivový článek 5 kW se skládá z palivového svazku o nominálním výkonu 6 kW, DC-DC měniče o maximálním výkonu 12 kW s výstupním napětím 48 V, a řídící jednotky pro nastavení provozních parametrů a jejich záznam. Vodíkový palivový svazek využívá technologie metalických bipolárních desek a má integrované kapalinové chlazení. Touto architekturou odpovídá palivovým článkům využívaným pro aplikace v dopravě.

  • Ekonomické parametry

    Testovací sestava umožňuje získat detailní provozní data hybridního vodíkové systému týkající se výkonů jednotlivých komponent, napětí a proudech, údajů o tlaku a teplotě plynů a chladicí kapaliny. Umožňuje snížit náklady při konstrukci vodíkového systému na míru, a optimalizovat jeho komponenty z hlediska životnosti, spolehlivosti a ceny.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    61388998

  • Název vlastníka

    Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i.

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    N - Využití výsledku jiným subjektem je možné bez nabytí licence (výsledek není licencován)

  • Požadavek na licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem