Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

USAGE OF THE FUEL CELL-POWERED ELECTRIC DRIVE IN AVIATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26220%2F12%3APU100574" target="_blank" >RIV/00216305:26220/12:PU100574 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    USAGE OF THE FUEL CELL-POWERED ELECTRIC DRIVE IN AVIATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Weight and consumed space of the fuel cell systems are one of the most important factors limiting its utilization in electric airplanes. Possibilities of its implementation in electric airplane are frequently discussed issues. Power ? mass relationship depending n installed power of the fuel cell shows, that the power/mass ratio is unsatisfactory, when powering electric motor directly from fuel cell. Configuration with high-power small-capacity battery and relatively small fuel cell is more profitable.Some calculations were done for functional prototype of the small airplane VUT 051 RAY, its take-off weight is about 600 kg and its max. power is 55 kW. There are some practical measurements on the Ballard fuel cell system presented in this paper, whichcan documents disputableness of its usage in airplane. Hydrogen management (hydrogen tank, cooling system, armatures etc.) still represents outstanding issue due to high volumes and weight of the whole fuel cell system. Current progress i

  • Název v anglickém jazyce

    USAGE OF THE FUEL CELL-POWERED ELECTRIC DRIVE IN AVIATION

  • Popis výsledku anglicky

    Weight and consumed space of the fuel cell systems are one of the most important factors limiting its utilization in electric airplanes. Possibilities of its implementation in electric airplane are frequently discussed issues. Power ? mass relationship depending n installed power of the fuel cell shows, that the power/mass ratio is unsatisfactory, when powering electric motor directly from fuel cell. Configuration with high-power small-capacity battery and relatively small fuel cell is more profitable.Some calculations were done for functional prototype of the small airplane VUT 051 RAY, its take-off weight is about 600 kg and its max. power is 55 kW. There are some practical measurements on the Ballard fuel cell system presented in this paper, whichcan documents disputableness of its usage in airplane. Hydrogen management (hydrogen tank, cooling system, armatures etc.) still represents outstanding issue due to high volumes and weight of the whole fuel cell system. Current progress i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI1%2F061" target="_blank" >FR-TI1/061: *Aplikace letounu VUT 001 Marabu pro pohon vodíkovými palivovými články</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Batteries Accumulators and Fuel Cells - 13th ABAF Book of Proceedings

  • ISBN

    978-80-214-4610-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    351-358

  • Název nakladatele

    Brno University of Technology

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 8. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku