Characterising crack growth in Scalmalloy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61389021%3A_____%2F21%3A00558611" target="_blank" >RIV/61389021:_____/21:00558611 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21340/21:00364300
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S245232162100247X?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S245232162100247X?via%3Dihub</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.prostr.2021.12.006" target="_blank" >10.1016/j.prostr.2021.12.006</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Characterising crack growth in Scalmalloy
Popis výsledku v původním jazyce
Whilst aluminium alloys are widely used in military aircraft most of the work on the DADT assessment of additively manufactured (AM) parts has focused on other AM materials. Noting that AM Scalmalloy (R), which has a yield of approximately 450 MPa and an elongation of greater than 10%, appears to have the potential to meet the stringent strength and ductility requirements for aircraft quality parts, and that the ability to characterise crack growth is central to airworthiness certification this paper addresses crack growth in the AM aluminium alloy Scalmalloy. It is shown that the curves for AM Scalmalloy essentially collapse onto a master curves that is similar to that associated with the growth of both long and short cracks in the aluminium alloy's AA7075-T7351 and AA7075-T6. (C) 2021 The Authors. Published by Elsevier B.V.
Název v anglickém jazyce
Characterising crack growth in Scalmalloy
Popis výsledku anglicky
Whilst aluminium alloys are widely used in military aircraft most of the work on the DADT assessment of additively manufactured (AM) parts has focused on other AM materials. Noting that AM Scalmalloy (R), which has a yield of approximately 450 MPa and an elongation of greater than 10%, appears to have the potential to meet the stringent strength and ductility requirements for aircraft quality parts, and that the ability to characterise crack growth is central to airworthiness certification this paper addresses crack growth in the AM aluminium alloy Scalmalloy. It is shown that the curves for AM Scalmalloy essentially collapse onto a master curves that is similar to that associated with the growth of both long and short cracks in the aluminium alloy's AA7075-T7351 and AA7075-T6. (C) 2021 The Authors. Published by Elsevier B.V.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Structural Integrity
ISBN
—
ISSN
2452-3216
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
39-44
Název nakladatele
Elsevier
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Vídeň
Datum konání akce
8. 9. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000765926700006