Observations on comparable aluminium alloy crack growth curves: Additively manufactured Scalmalloy as an alternative to AA5754 and AA6061-T6 alloys?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61389021%3A_____%2F22%3A00560135" target="_blank" >RIV/61389021:_____/22:00560135 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21340/22:00370541
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2772369022000019?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2772369022000019?via%3Dihub</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.addlet.2022.100026" target="_blank" >10.1016/j.addlet.2022.100026</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Observations on comparable aluminium alloy crack growth curves: Additively manufactured Scalmalloy as an alternative to AA5754 and AA6061-T6 alloys?
Popis výsledku v původním jazyce
Scalmalloy has been proposed for use as additively manufactured (AM) replacement aluminium alloy parts for civil and military aircraft, and for AM aluminium parts for use in satellites and space structures. This study builds on the results of a prior investigation to reveal that Scalmalloy has a crack growth curve similar to those associated with aluminium alloys AA5754 and AA6061-T6, which are widely used in the automotive industry and in maritime vessels. The R = 0.1 da/dN versus ΔK curve for small naturally occurring cracks in LPBF Scalmalloy is also predicted and the additive manufacturing community is challenged to undertake testing to validate or disprove this prediction.
Název v anglickém jazyce
Observations on comparable aluminium alloy crack growth curves: Additively manufactured Scalmalloy as an alternative to AA5754 and AA6061-T6 alloys?
Popis výsledku anglicky
Scalmalloy has been proposed for use as additively manufactured (AM) replacement aluminium alloy parts for civil and military aircraft, and for AM aluminium parts for use in satellites and space structures. This study builds on the results of a prior investigation to reveal that Scalmalloy has a crack growth curve similar to those associated with aluminium alloys AA5754 and AA6061-T6, which are widely used in the automotive industry and in maritime vessels. The R = 0.1 da/dN versus ΔK curve for small naturally occurring cracks in LPBF Scalmalloy is also predicted and the additive manufacturing community is challenged to undertake testing to validate or disprove this prediction.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20501 - Materials engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Additive Manufacturing Letters
ISSN
2772-3690
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
April
Stát vydavatele periodika
NL - Nizozemsko
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
100026
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—