Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Metodika pro přípravu numerických modelů a simulaci průjezdu kolejového vozidla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61778966%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/61778966:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Metodika pro přípravu numerických modelů a simulaci průjezdu kolejového vozidla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika popisuje postup stavby dílčích numerických modelů (tratě, železničního kola) nezbytných k detailnímu popisu dynamického chování pod zatížením a extrackci veličin potřebných k výpočtu hluku valení v závislosti na akustické drsnosti povrchu. Metodika také popisuje postup stavby modelu pro simulaci průjezdu z dílčích zdrojů hluku, včetně popisu rozložení virtuálních mikrofonů tak, aby bylo možné vypočítat časovou rekonstrukci hluku průjezdu. Součástí je popis nezbytných měření k vytvoření těchto modelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Model building methodology for train Pass-by noise simulation

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology describes the process of how to build the component models of a rail track and wheel-set required for a detailed description of a dynamic behaviour under load and extraction of acoustic quantities essential for the rolling noise calculation based on Acoustic Surface roughness. The methodology also describes the process of how to build a 3D model for the Pass-by-Noise simulation, including modeling of the virtual microphones required for time-domain signal reconstruction and tests description for the model validation.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH02010775" target="_blank" >TH02010775: Numerická simulace hluku vyzařovaného podvozkem při průjezdu kolejového vozidla</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    M_Z_19_003_r01

  • Číslo předpisu

    Č.j.: 202/2019-710-VV/1

  • Technické parametry

    Robert Fiedler, Mecas ESI s.r.o., Brojova 16, Plzeň, tel. 377 432 931

  • Ekonomické parametry

    Řešením problematiky průjezdu lze plně virtuálně vyhodnotit více konstrukčních variant v rámci vývojové fáze nového vozidla a umožňuje vybrat tu nejvhodnější. Dále je možné výpočet hluku od valení použít i pro jiné typy simulace, jako je například vstup pro prvotní odhad hluku v interiéru vlaku, kde hluk od valení je vždy neznámý.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo Dopravy, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, PO BOX 9, 110 15, Praha 1

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    A - Výsledek využívá pouze poskytovatel