Metodika pro přípravu numerických modelů a simulaci průjezdu kolejového vozidla
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61778966%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/61778966:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metodika pro přípravu numerických modelů a simulaci průjezdu kolejového vozidla
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika popisuje postup stavby dílčích numerických modelů (tratě, železničního kola) nezbytných k detailnímu popisu dynamického chování pod zatížením a extrackci veličin potřebných k výpočtu hluku valení v závislosti na akustické drsnosti povrchu. Metodika také popisuje postup stavby modelu pro simulaci průjezdu z dílčích zdrojů hluku, včetně popisu rozložení virtuálních mikrofonů tak, aby bylo možné vypočítat časovou rekonstrukci hluku průjezdu. Součástí je popis nezbytných měření k vytvoření těchto modelů.
Název v anglickém jazyce
Model building methodology for train Pass-by noise simulation
Popis výsledku anglicky
The methodology describes the process of how to build the component models of a rail track and wheel-set required for a detailed description of a dynamic behaviour under load and extraction of acoustic quantities essential for the rolling noise calculation based on Acoustic Surface roughness. The methodology also describes the process of how to build a 3D model for the Pass-by-Noise simulation, including modeling of the virtual microphones required for time-domain signal reconstruction and tests description for the model validation.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
—
OECD FORD obor
20302 - Applied mechanics
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TH02010775" target="_blank" >TH02010775: Numerická simulace hluku vyzařovaného podvozkem při průjezdu kolejového vozidla</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
M_Z_19_003_r01
Číslo předpisu
Č.j.: 202/2019-710-VV/1
Technické parametry
Robert Fiedler, Mecas ESI s.r.o., Brojova 16, Plzeň, tel. 377 432 931
Ekonomické parametry
Řešením problematiky průjezdu lze plně virtuálně vyhodnotit více konstrukčních variant v rámci vývojové fáze nového vozidla a umožňuje vybrat tu nejvhodnější. Dále je možné výpočet hluku od valení použít i pro jiné typy simulace, jako je například vstup pro prvotní odhad hluku v interiéru vlaku, kde hluk od valení je vždy neznámý.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo Dopravy, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, PO BOX 9, 110 15, Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel