Transport and environment.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61858307%3A_____%2F09%3A%230000009" target="_blank" >RIV/61858307:_____/09:#0000009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Transport and environment.
Popis výsledku v původním jazyce
This article compares the impact of road and railway transport on the environment. A great amount of resources of the European Union?s funds are assigned for transport and environment. It is necessary to overcome some obstacles for attaining the money, i.e. administrative demands, to have own sufficient funds, to overcome the activities of NGOs and there is also not a satisfactory process of transition to the postindustrial, knowledge-based society of services with a completely changing structure of economics. The influence of the NGO was proved within two studies; the main findings are that NGOs are closely bound with administration and cause problems with information service and secondly that the delay in completion causes economical and environmental losses. The railways have to find the limits of efficiency in passenger transport and freight transport and transform its technical equipment and service to be efficient by all means.
Název v anglickém jazyce
Transport and environment.
Popis výsledku anglicky
This article compares the impact of road and railway transport on the environment. A great amount of resources of the European Union?s funds are assigned for transport and environment. It is necessary to overcome some obstacles for attaining the money, i.e. administrative demands, to have own sufficient funds, to overcome the activities of NGOs and there is also not a satisfactory process of transition to the postindustrial, knowledge-based society of services with a completely changing structure of economics. The influence of the NGO was proved within two studies; the main findings are that NGOs are closely bound with administration and cause problems with information service and secondly that the delay in completion causes economical and environmental losses. The railways have to find the limits of efficiency in passenger transport and freight transport and transform its technical equipment and service to be efficient by all means.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F84C%2F096%2F520" target="_blank" >1F84C/096/520: Komparace místní a regionální železniční a silniční dopravy z hlediska působení na životní prostředí a snižování energetické náročnosti a možnosti financování z veřejných prostředků</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transposition of Transport Scieneces
ISSN
1802-971X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2009
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—