Rentabilita nákladů dopravní infrastruktury v Česku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00345069" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00345069 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_Complementary%20Papers%20and%20Book%20of%20Abstracts.pdf" target="_blank" >http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_Complementary%20Papers%20and%20Book%20of%20Abstracts.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rentabilita nákladů dopravní infrastruktury v Česku
Popis výsledku v původním jazyce
Česká republika vynakládá ročně 100 miliard korun na správu a rozvoj veřejné dopravní infrastruktury. Článek hodnotí návratnost těchto veřejných prostředků s ohledem na objem výkonů a měrné nekalkulované náklady jednotlivých dopravních oborů. Článek podrobněji rozebírá rentabilitu nákladů železniční a silniční infrastruktury, které představují ročně více než 90 % celkových nákladů dopravní infrastruktury v ČR. Z analýzy vyplývá vyrovnaná bilance nákladů a ztotožněných výnosů správy silniční infrastruktury, odpovídající bilance železniční infrastruktury je mírně negativní. Nízká návratnost nákladů správy železniční dopravní cesty je připsána nedostatečné konkurenceschopnosti a nevyhovujícímu stavebně-technickému stavu železniční infrastruktury, jejíž správa je dotována z veřejných rozpočtů pro dosažení přiměřených provozních výkonů, žádoucích s ohledem k nízkým měrným nekalkulovaným nákladům železniční dopravy.
Název v anglickém jazyce
Cost-effectiveness of the transport infrastructure in Czechia
Popis výsledku anglicky
The Czech Republic spends 100 billion CZK a year on the maintenance and development of public transport infrastructure. The article evaluates the return on these public funds with regard to the volume of services and specific external costs of transport modes. The article analyses in more detail the cost-effectiveness of railway and road infrastructure which represent annually more than 90% of the total cost of transport infrastructure in the Czech Republic. The analysis shows a positive balance of costs and identified direct revenues of road infrastructure maintenance, the corresponding balance of railway infrastructure is slightly negative. The low return on the costs of railway maintenance is attributed to the lack of competitiveness and the unsatisfactory construction and technical condition of the railway infrastructure, the administration of which is subsidized from public budgets to achieve adequate operating performance, desired due to low specific external costs of railway transport.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50206 - Finance
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Complementary Papers and Book of Abstracts of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM
ISBN
978-80-7394-825-2
ISSN
2336-6788
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
14-19
Název nakladatele
Ekonomická fakulta
Místo vydání
České Budějovice
Místo konání akce
České Budějovice
Datum konání akce
5. 11. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—