Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rentabilita nákladů dopravní infrastruktury v Česku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F20%3A00345069" target="_blank" >RIV/68407700:21260/20:00345069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_Complementary%20Papers%20and%20Book%20of%20Abstracts.pdf" target="_blank" >http://ocs.ef.jcu.cz/files/site/INPROFORUM%202020_Complementary%20Papers%20and%20Book%20of%20Abstracts.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rentabilita nákladů dopravní infrastruktury v Česku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Česká republika vynakládá ročně 100 miliard korun na správu a rozvoj veřejné dopravní infrastruktury. Článek hodnotí návratnost těchto veřejných prostředků s ohledem na objem výkonů a měrné nekalkulované náklady jednotlivých dopravních oborů. Článek podrobněji rozebírá rentabilitu nákladů železniční a silniční infrastruktury, které představují ročně více než 90 % celkových nákladů dopravní infrastruktury v ČR. Z analýzy vyplývá vyrovnaná bilance nákladů a ztotožněných výnosů správy silniční infrastruktury, odpovídající bilance železniční infrastruktury je mírně negativní. Nízká návratnost nákladů správy železniční dopravní cesty je připsána nedostatečné konkurenceschopnosti a nevyhovujícímu stavebně-technickému stavu železniční infrastruktury, jejíž správa je dotována z veřejných rozpočtů pro dosažení přiměřených provozních výkonů, žádoucích s ohledem k nízkým měrným nekalkulovaným nákladům železniční dopravy.

  • Název v anglickém jazyce

    Cost-effectiveness of the transport infrastructure in Czechia

  • Popis výsledku anglicky

    The Czech Republic spends 100 billion CZK a year on the maintenance and development of public transport infrastructure. The article evaluates the return on these public funds with regard to the volume of services and specific external costs of transport modes. The article analyses in more detail the cost-effectiveness of railway and road infrastructure which represent annually more than 90% of the total cost of transport infrastructure in the Czech Republic. The analysis shows a positive balance of costs and identified direct revenues of road infrastructure maintenance, the corresponding balance of railway infrastructure is slightly negative. The low return on the costs of railway maintenance is attributed to the lack of competitiveness and the unsatisfactory construction and technical condition of the railway infrastructure, the administration of which is subsidized from public budgets to achieve adequate operating performance, desired due to low specific external costs of railway transport.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Complementary Papers and Book of Abstracts of the 14th International Scientific Conference INPROFORUM

  • ISBN

    978-80-7394-825-2

  • ISSN

    2336-6788

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    14-19

  • Název nakladatele

    Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku