Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Comparison of the outsourcing by private and public organisations: Czech and Slovak experience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61858307%3A_____%2F11%3A%230000036" target="_blank" >RIV/61858307:_____/11:#0000036 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Comparison of the outsourcing by private and public organisations: Czech and Slovak experience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Outsourcing is already for longer period used in the private sector as the tool of rationalization of internal processes and as the result of New Public Management changes it was started to be implemented also in public organizations. The paper starts with brief introduction of the concept of outsourcing, both in relation to private and public sector practices. The core parts are devoted to the analysis of the experience with outsourcing of internal services in private and public organizations in the Czech Republic and Slovakia. Results from our analysis support general expectations that in conditions where the private sector is not able to deal with outsourcing perfectly (and the risk of corruption is relatively high), the practice of outsourcing in the public sector is of limited quality.

  • Název v anglickém jazyce

    Comparison of the outsourcing by private and public organisations: Czech and Slovak experience

  • Popis výsledku anglicky

    Outsourcing is already for longer period used in the private sector as the tool of rationalization of internal processes and as the result of New Public Management changes it was started to be implemented also in public organizations. The paper starts with brief introduction of the concept of outsourcing, both in relation to private and public sector practices. The core parts are devoted to the analysis of the experience with outsourcing of internal services in private and public organizations in the Czech Republic and Slovakia. Results from our analysis support general expectations that in conditions where the private sector is not able to deal with outsourcing perfectly (and the risk of corruption is relatively high), the practice of outsourcing in the public sector is of limited quality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP403%2F10%2F1892" target="_blank" >GAP403/10/1892: Optimalizace outsourcingu ve veřejném sektoru</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Creating the Future Logistics and Supply Chain in the Asia-Pacific Region

  • ISBN

    978-974-677-708-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    969-980

  • Název nakladatele

    UP Organizer and Publication Co., Ltd.

  • Místo vydání

    Bankok, Thailand

  • Místo konání akce

    Kurumba Maledives Resort, Malé, Maledives

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku