Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Media Law in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61858307%3A_____%2F13%3A%230000078" target="_blank" >RIV/61858307:_____/13:#0000078 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Media Law in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Derived from the renowned multi-volume International Encyclopaedia of Laws, this analysis of media law in the Czech Republic surveys the massively altered and enlarged legal landscape traditionally encompassed in laws pertaining to freedom of expressionand regulation of communications. Everywhere, a shift from mass media to mass self-communication has put enormous pressure on traditional law models. An introduction describing the main actors and salient aspects of media markets is followed by in-depthanalyses of print media, radio and television broadcasting, the Internet, commercial communications, political advertising, concentration in media markets, and media regulation. Among the topics that arise for discussion are privacy, cultural policy, protection of minors, competition policy, access to digital gateways, protection of journalists? sources, standardization and interoperability, and liability of intermediaries. Relevant case law is considered throughout, as are various ethic

  • Název v anglickém jazyce

    Media Law in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Derived from the renowned multi-volume International Encyclopaedia of Laws, this analysis of media law in the Czech Republic surveys the massively altered and enlarged legal landscape traditionally encompassed in laws pertaining to freedom of expressionand regulation of communications. Everywhere, a shift from mass media to mass self-communication has put enormous pressure on traditional law models. An introduction describing the main actors and salient aspects of media markets is followed by in-depthanalyses of print media, radio and television broadcasting, the Internet, commercial communications, political advertising, concentration in media markets, and media regulation. Among the topics that arise for discussion are privacy, cultural policy, protection of minors, competition policy, access to digital gateways, protection of journalists? sources, standardization and interoperability, and liability of intermediaries. Relevant case law is considered throughout, as are various ethic

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AG - Právní vědy

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-90-411-4730-1

  • Počet stran knihy

    198

  • Název nakladatele

    Kluwer Law International BV

  • Místo vydání

    Alphen aan den Rijn

  • Kód UT WoS knihy