Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ošetřovatelství založené na důkazech jako součást výuky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17110%2F08%3AA0900SEK" target="_blank" >RIV/61988987:17110/08:A0900SEK - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ošetřovatelství založené na důkazech jako součást výuky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    EBP je novým fenoménem v ošetřovatelském oboru. V ČR se povědomí o ošetřovatelství založeném na důkazech objevuje prakticky až v posledních letech. Implementace EBP ve vzdělávání a v praxi naráží na mnoho překážek zejména na nedostatečné znalosti a dovednosti sester a strnulé myšlení. Metodologii a principy EBN si musí budoucí sestry osvojit již v průběhu své profesní přípravy, a to jak v samostatném kurzu, tak v rámci výuky všech odborných předmětů. V prvním ročníku se studenti naučí formulovat klinické otázky a vyhledávat v základních databázích, ve třetím ročníku by pak měli být schopni kriticky posoudit platné směrnice a standardy a aplikovat do praxe změny odpovídající nalezeným důkazům.

  • Název v anglickém jazyce

    Evidence based nursing as a part of teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Evidence-based practice (EBP) is a relatively new phenomenon in nursing. In the Czech Republic there has only been awareness of evidence-based nursing (EBN) over the past few years.The implementation of EBP in education and practice face a lot of obstacles, especially nurses? inadequate knowledge and skills, and a rigid way of thinking of nursing managers, teachers and nursing carers themselves. Nursing students have to learn methodology and the EBN principles already during their professional preparation, both in a special course and as part of the teaching of all professional subjects. In the first year the students learn how to formulate clinical questions and search in basic databases, in the third year they should be able to critically assess valid regulations and standards and apply changes corresponding to the established evidence into practice.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Ošetřovatelská diagnostika a praxe založená na důkazech II. Nursing diagnostics and evidence based practice II.

  • ISBN

    978-80-7368-499-0

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    88

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly