Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Providing a teaching and learning open and innovative toolkit for evidence-based practice to nursing European curriculum (EBP e-Toolkit): Project rationale and design

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17110%2F20%3AA21026X6" target="_blank" >RIV/61988987:17110/20:A21026X6 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.populationmedicine.eu/Providing-a-teaching-and-learning-open-and-innovative-toolkit-for-evidence-based,128272,0,2.html" target="_blank" >http://www.populationmedicine.eu/Providing-a-teaching-and-learning-open-and-innovative-toolkit-for-evidence-based,128272,0,2.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18332/popmed/128272" target="_blank" >10.18332/popmed/128272</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Providing a teaching and learning open and innovative toolkit for evidence-based practice to nursing European curriculum (EBP e-Toolkit): Project rationale and design

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evidence-based practice (EBP) is an instrument of great utility in making clinical decisions in nursing care, improving the quality of nursing care and patients’ health outcomes. There is no European framework for EBP competency, and no guidelines for EBP teaching. The general concept of the project ‘Providing a Teaching and Learning Open and Innovative Toolkit for Evidence-based Practice to Nursing European Curriculum: (EBP e-Toolkit)’ is to fill this gap in Nursing education across Europe and to foster and harmonize the teaching and learning of EBP in the European nursing curricula and to produce the acquisition of EBP competence earlier in professional life. The project is organized along four major outputs, and a dissemination and sustainability plan has been set up. A mixed method research constitutes the main methodological approach applied in the project. This methodology requires the active participation of all research groups, partners, steering committee, nursing students, and educators, in the project. The use of the EBP e-Toolkit will increase nurses’ and nursing students’ level of EBP competence by formulating specific guidelines to be implemented in EBP teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    Providing a teaching and learning open and innovative toolkit for evidence-based practice to nursing European curriculum (EBP e-Toolkit): Project rationale and design

  • Popis výsledku anglicky

    Evidence-based practice (EBP) is an instrument of great utility in making clinical decisions in nursing care, improving the quality of nursing care and patients’ health outcomes. There is no European framework for EBP competency, and no guidelines for EBP teaching. The general concept of the project ‘Providing a Teaching and Learning Open and Innovative Toolkit for Evidence-based Practice to Nursing European Curriculum: (EBP e-Toolkit)’ is to fill this gap in Nursing education across Europe and to foster and harmonize the teaching and learning of EBP in the European nursing curricula and to produce the acquisition of EBP competence earlier in professional life. The project is organized along four major outputs, and a dissemination and sustainability plan has been set up. A mixed method research constitutes the main methodological approach applied in the project. This methodology requires the active participation of all research groups, partners, steering committee, nursing students, and educators, in the project. The use of the EBP e-Toolkit will increase nurses’ and nursing students’ level of EBP competence by formulating specific guidelines to be implemented in EBP teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30307 - Nursing

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Population Medicine

  • ISSN

    2654-1459

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    39

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus