Educational Interventions for Teaching Evidence-Based Practice to Undergraduate Nursing Students: A Scoping Review
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17110%2F20%3AA21025ZN" target="_blank" >RIV/61988987:17110/20:A21025ZN - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mdpi.com/1660-4601/17/17/6351" target="_blank" >https://www.mdpi.com/1660-4601/17/17/6351</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3390/ijerph17176351" target="_blank" >10.3390/ijerph17176351</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Educational Interventions for Teaching Evidence-Based Practice to Undergraduate Nursing Students: A Scoping Review
Popis výsledku v původním jazyce
Evidence-based practice (EBP) is the appropriate approach to guide healthcare personnel in their clinical practice. Despite the importance of EBP, undergraduate nursing students are not very much engaged and have a lack of knowledge and skills.The aim of this study was to gather, assess and synthesize evidence on educational interventions promoting evidence-based practice competencies in traditional undergraduate nursing students.
Název v anglickém jazyce
Educational Interventions for Teaching Evidence-Based Practice to Undergraduate Nursing Students: A Scoping Review
Popis výsledku anglicky
Evidence-based practice (EBP) is the appropriate approach to guide healthcare personnel in their clinical practice. Despite the importance of EBP, undergraduate nursing students are not very much engaged and have a lack of knowledge and skills.The aim of this study was to gather, assess and synthesize evidence on educational interventions promoting evidence-based practice competencies in traditional undergraduate nursing students.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30307 - Nursing
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International journal of environmental research and public health
ISSN
1661-7827
e-ISSN
1660-4601
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
17
Stát vydavatele periodika
CH - Švýcarská konfederace
Počet stran výsledku
26
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000569949400001
EID výsledku v databázi Scopus
—