Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nursing student profiles and occurrence of early academic failure: Findings from an explorative European study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17110%2F16%3AA1601FS0" target="_blank" >RIV/61988987:17110/16:A1601FS0 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14110/16:00092581

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Nursing student profiles and occurrence of early academic failure: Findings from an explorative European study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Background: In the European context regulated by the Bologna Process principles, there is little evidence to date on the different profiles, if any, of nursing students enrolled in the 1st academic year and their academic outcomes. Aims: To describe andcompare the nursing student profiles and their academic outcomes at the end of the 1st year across European Bachelor of Nursing Science (BNS) courses. Design: An exploratory multicentre cohort study involving five countries: Nursing students who were enrolled in nursing programmes for the academic year 2011/2012 in the participating BNS courses, willing to participate and regularly admitted to the 2nd academic year, were included in this study undertaken in 2013. Individual and faculty level variables were collected after having ensured the validity of the tools developed in English and then appropriately translated into the language of each participating country

  • Název v anglickém jazyce

    Nursing student profiles and occurrence of early academic failure: Findings from an explorative European study

  • Popis výsledku anglicky

    Background: In the European context regulated by the Bologna Process principles, there is little evidence to date on the different profiles, if any, of nursing students enrolled in the 1st academic year and their academic outcomes. Aims: To describe andcompare the nursing student profiles and their academic outcomes at the end of the 1st year across European Bachelor of Nursing Science (BNS) courses. Design: An exploratory multicentre cohort study involving five countries: Nursing students who were enrolled in nursing programmes for the academic year 2011/2012 in the participating BNS courses, willing to participate and regularly admitted to the 2nd academic year, were included in this study undertaken in 2013. Individual and faculty level variables were collected after having ensured the validity of the tools developed in English and then appropriately translated into the language of each participating country

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FQ - Veřejné zdravotnictví, sociální lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    NURS EDUC TODAY

  • ISSN

    0260-6917

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    38

  • Číslo periodika v rámci svazku

    March

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    74-81

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus