High School Technical Education - High Prerequisite for Getting a Job
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F13%3AA1401A7O" target="_blank" >RIV/61988987:17200/13:A1401A7O - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
High School Technical Education - High Prerequisite for Getting a Job
Popis výsledku v původním jazyce
The paper is theoretically based on the concept of ?postindustrial? (information) society (Bell, 1973) where the importance of education is emphasized and caused by changes in the structure of employment rate, growing intellectual labor exigence as wellas higher unemployment rate of individuals of the lowest educational category. Therefore, higher secondary and tertiary education are becoming frequently the basic prerequisite for entering in new technological spheres and labor market in the informationsociety where both service and production are more and more complicated. The attained education level?theoretical knowledge, professional specialization and understanding of inter-disciplinary relationships, thus play the key role in furnishing the individuals with knowledge and skills necessary for a successful integration in social and economic life
Název v anglickém jazyce
High School Technical Education - High Prerequisite for Getting a Job
Popis výsledku anglicky
The paper is theoretically based on the concept of ?postindustrial? (information) society (Bell, 1973) where the importance of education is emphasized and caused by changes in the structure of employment rate, growing intellectual labor exigence as wellas higher unemployment rate of individuals of the lowest educational category. Therefore, higher secondary and tertiary education are becoming frequently the basic prerequisite for entering in new technological spheres and labor market in the informationsociety where both service and production are more and more complicated. The attained education level?theoretical knowledge, professional specialization and understanding of inter-disciplinary relationships, thus play the key role in furnishing the individuals with knowledge and skills necessary for a successful integration in social and economic life
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
US China Education Review
ISSN
2161-623X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CN - Čínská lidová republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
314-319
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—