Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

High School Technical Education - High Prerequisite for Getting a Job

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F13%3AA1401A7O" target="_blank" >RIV/61988987:17200/13:A1401A7O - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    High School Technical Education - High Prerequisite for Getting a Job

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is theoretically based on the concept of ?postindustrial? (information) society (Bell, 1973) where the importance of education is emphasized and caused by changes in the structure of employment rate, growing intellectual labor exigence as wellas higher unemployment rate of individuals of the lowest educational category. Therefore, higher secondary and tertiary education are becoming frequently the basic prerequisite for entering in new technological spheres and labor market in the informationsociety where both service and production are more and more complicated. The attained education level?theoretical knowledge, professional specialization and understanding of inter-disciplinary relationships, thus play the key role in furnishing the individuals with knowledge and skills necessary for a successful integration in social and economic life

  • Název v anglickém jazyce

    High School Technical Education - High Prerequisite for Getting a Job

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is theoretically based on the concept of ?postindustrial? (information) society (Bell, 1973) where the importance of education is emphasized and caused by changes in the structure of employment rate, growing intellectual labor exigence as wellas higher unemployment rate of individuals of the lowest educational category. Therefore, higher secondary and tertiary education are becoming frequently the basic prerequisite for entering in new technological spheres and labor market in the informationsociety where both service and production are more and more complicated. The attained education level?theoretical knowledge, professional specialization and understanding of inter-disciplinary relationships, thus play the key role in furnishing the individuals with knowledge and skills necessary for a successful integration in social and economic life

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    US China Education Review

  • ISSN

    2161-623X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CN - Čínská lidová republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    314-319

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus