Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogical Questions of Teaching of Subject Accounting at the High Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F14%3A%231005173" target="_blank" >RIV/71226401:_____/14:#1005173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pedagogical Questions of Teaching of Subject Accounting at the High Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper addresses the issues of accounting teaching in higher education institutions from the instructional point of view. It presents options for teaching in the form of lectures and tutorials. It further suggests the use of e-learning (Moodle), whichmakes the learning process more effective. The experience with the use of Moodle is focused on the organization and management of output verification of the students´ theoretical knowledge of financial accounting. The paper also publishes the results ofa theoretical test taken by the students in Moodle environment and makes recommendations for improving their theoretical training.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical Questions of Teaching of Subject Accounting at the High Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The paper addresses the issues of accounting teaching in higher education institutions from the instructional point of view. It presents options for teaching in the form of lectures and tutorials. It further suggests the use of e-learning (Moodle), whichmakes the learning process more effective. The experience with the use of Moodle is focused on the organization and management of output verification of the students´ theoretical knowledge of financial accounting. The paper also publishes the results ofa theoretical test taken by the students in Moodle environment and makes recommendations for improving their theoretical training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    QUAERE 2014

  • ISBN

    978-80-87952-04-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    939-945

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku