Pedagogical Questions of Teaching of Subject Accounting at the High Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F14%3A%231005173" target="_blank" >RIV/71226401:_____/14:#1005173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pedagogical Questions of Teaching of Subject Accounting at the High Schools
Popis výsledku v původním jazyce
The paper addresses the issues of accounting teaching in higher education institutions from the instructional point of view. It presents options for teaching in the form of lectures and tutorials. It further suggests the use of e-learning (Moodle), whichmakes the learning process more effective. The experience with the use of Moodle is focused on the organization and management of output verification of the students´ theoretical knowledge of financial accounting. The paper also publishes the results ofa theoretical test taken by the students in Moodle environment and makes recommendations for improving their theoretical training.
Název v anglickém jazyce
Pedagogical Questions of Teaching of Subject Accounting at the High Schools
Popis výsledku anglicky
The paper addresses the issues of accounting teaching in higher education institutions from the instructional point of view. It presents options for teaching in the form of lectures and tutorials. It further suggests the use of e-learning (Moodle), whichmakes the learning process more effective. The experience with the use of Moodle is focused on the organization and management of output verification of the students´ theoretical knowledge of financial accounting. The paper also publishes the results ofa theoretical test taken by the students in Moodle environment and makes recommendations for improving their theoretical training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
QUAERE 2014
ISBN
978-80-87952-04-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
939-945
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—