Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Formation of practice wisdom in social work with vulnerable children and their families in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F20%3AA21024VW" target="_blank" >RIV/61988987:17200/20:A21024VW - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02615479.2020.1745173" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02615479.2020.1745173</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/02615479.2020.1745173" target="_blank" >10.1080/02615479.2020.1745173</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Formation of practice wisdom in social work with vulnerable children and their families in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Numerous authors have dealt with the definition of practice wisdom and its components. However, little is known about its formation. The submitted paper thus aims at analyzing and describing the dynamics of practice wisdom formation in social workers working with vulnerable children and their families in Czechia. The data originatedwithinathematicnarrativeanalysisofrepeatedin-depth interviews with six participants, who were perceived by the expert environment as workers with practice wisdom. We created four constructs of practice wisdom: acquired knowledge as a prerequisite of the creation of practice wisdom in social work, practice wisdom as an implementation of external imperatives, practice wisdom practice as a process of continuous knowledge production, and transformation through the reflection of direct experience from the practice. The paper contains implications for education in social work.

  • Název v anglickém jazyce

    Formation of practice wisdom in social work with vulnerable children and their families in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Numerous authors have dealt with the definition of practice wisdom and its components. However, little is known about its formation. The submitted paper thus aims at analyzing and describing the dynamics of practice wisdom formation in social workers working with vulnerable children and their families in Czechia. The data originatedwithinathematicnarrativeanalysisofrepeatedin-depth interviews with six participants, who were perceived by the expert environment as workers with practice wisdom. We created four constructs of practice wisdom: acquired knowledge as a prerequisite of the creation of practice wisdom in social work, practice wisdom as an implementation of external imperatives, practice wisdom practice as a process of continuous knowledge production, and transformation through the reflection of direct experience from the practice. The paper contains implications for education in social work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Social Work Education

  • ISSN

    0261-5479

  • e-ISSN

    1470-1227

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    March

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000525211300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85082426737