Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Changes in Society and Their Reflections in Social Work Education in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F20%3AA21026US" target="_blank" >RIV/61988987:17200/20:A21026US - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Changes in Society and Their Reflections in Social Work Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social work is very closely linked to the environment of organized modernity, the concept of the world that uses when constructing its theories and methods. Therefore, it entered a precarious situation when organized modernity transitioned into a qualitatively different modernity stage. Although different authors we cite herein (Beck, 2004, Bauman, 2002, Keller, 2005, 2007, 2009, 2011, 2013, 2014) name it differently, e.g. post-industrial modern, reflexive or liquid modernity, they have each identified a number of features and processes that distinguish it from organized modernity. A reflection of this situation and the modification of existing concepts and methods of social work, which will be reflected in the training of social workers, seems a logical consequence of the changes in the environment in which social work operates. The chapter aims to answer the question whether education in social work in the Czech Republic critically reflects the changes in society. Using quantitative content analysis (Gavora, 2010), we will research whether the academic texts and university curricula educating social workers critically reflect the changes in society. The theory of modernisation by Beck, Bauman, and Keller is theoretical grounds for the analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Changes in Society and Their Reflections in Social Work Education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Social work is very closely linked to the environment of organized modernity, the concept of the world that uses when constructing its theories and methods. Therefore, it entered a precarious situation when organized modernity transitioned into a qualitatively different modernity stage. Although different authors we cite herein (Beck, 2004, Bauman, 2002, Keller, 2005, 2007, 2009, 2011, 2013, 2014) name it differently, e.g. post-industrial modern, reflexive or liquid modernity, they have each identified a number of features and processes that distinguish it from organized modernity. A reflection of this situation and the modification of existing concepts and methods of social work, which will be reflected in the training of social workers, seems a logical consequence of the changes in the environment in which social work operates. The chapter aims to answer the question whether education in social work in the Czech Republic critically reflects the changes in society. Using quantitative content analysis (Gavora, 2010), we will research whether the academic texts and university curricula educating social workers critically reflect the changes in society. The theory of modernisation by Beck, Bauman, and Keller is theoretical grounds for the analysis.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Palgrave Handbook of Global Social Work Education

  • ISBN

    978-3-030-39965-8

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    937-953

  • Počet stran knihy

    1052

  • Název nakladatele

    Palgrave Macmillan

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Kód UT WoS kapitoly