Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

URBAN COMMONS IN BLENDED INTENSIVE PROGRAMMES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17200%2F24%3AA25039R8" target="_blank" >RIV/61988987:17200/24:A25039R8 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.theseus.fi/handle/10024/874911" target="_blank" >http://www.theseus.fi/handle/10024/874911</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    URBAN COMMONS IN BLENDED INTENSIVE PROGRAMMES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Many cities in Europe deal with the same complex urban challenges, like poverty, migration, climate change, inequality and the energy transformation. Five universities of applied sciences have taken the initiative to develop an international, multidisciplinary lab about urban commons within the Urban Research and Education Knowledge Alliance (U!REKA). This publication, written by representatives of the universities, describes how in 5 years’ time the U!REKA Lab: Urban Commons has developed various online and offline classes, exchanges, Blended Intensive Programmes, lecture series, exhibitions and an innovative pedagogical framework. Teaching students from different cities and disciplines how commons can support them, now and as future professionals, in dealing with urban challenges and making the outcomes more human, democratic and sustainable, is a special mission of this European network

  • Název v anglickém jazyce

    URBAN COMMONS IN BLENDED INTENSIVE PROGRAMMES

  • Popis výsledku anglicky

    Many cities in Europe deal with the same complex urban challenges, like poverty, migration, climate change, inequality and the energy transformation. Five universities of applied sciences have taken the initiative to develop an international, multidisciplinary lab about urban commons within the Urban Research and Education Knowledge Alliance (U!REKA). This publication, written by representatives of the universities, describes how in 5 years’ time the U!REKA Lab: Urban Commons has developed various online and offline classes, exchanges, Blended Intensive Programmes, lecture series, exhibitions and an innovative pedagogical framework. Teaching students from different cities and disciplines how commons can support them, now and as future professionals, in dealing with urban challenges and making the outcomes more human, democratic and sustainable, is a special mission of this European network

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    U!REKA LAB: URBAN COMMONS CO-CREATING EUROPEAN UNIVERSITY EDUCATION

  • ISBN

    978-952-328-438-8

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    78-108

  • Počet stran knihy

    88

  • Název nakladatele

    Metropolia University of Applied Sciences

  • Místo vydání

    Helsinki

  • Kód UT WoS kapitoly