Narace a vyučování jazyku: Teoretická východiska - výzkum - program
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900QTE" target="_blank" >RIV/61988987:17250/08:A0900QTE - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Narace a vyučování jazyku: Teoretická východiska - výzkum - program
Popis výsledku v původním jazyce
Práce se zabývá otázkou relevance narace pro vyučování jazyku. První část je věnována analýze výzkumu narace v disciplínách jazykovědných a dále v pedagogice, psychologii, sociologii a filozofii. Jejím cílem je ukázat kvalitativní proměnu pojmu ?narace?,jeho nový interdisciplinární rozměr a jeho relevanci pro otázky vyučování jazyku. Druhá část podává zprávu o pěti výzkumných projektech uskutečněných v souvislosti s otázkou relevance, fungování a možností narace ve vyučování jazyku. Třetí část tvoří teoreticky zakotvený návrh dvou narativně založených programových konceptů didaktiky jazyka zaměřený na produkci a recepci textu. Výzkum otázek narace je situován do vyučování němčině jako cizímu jazyku v jeho širším pedagogickém kontextu.
Název v anglickém jazyce
Narration and Language Teaching
Popis výsledku anglicky
This study deals with the issue of the relevance of narration in language teaching. The first part consists of an analysis of research into narration in linguistic disciplines and also in pedagogy, psychology, sociology and philosophy. It demonstrates the qualitative changes in the term ?narration?, the new interdisciplinary dimension and the relevance of narration for issues in language teaching. The second part reports on five research projects carried out in connection with issues of the relevance, function and possibilities of narration in language teaching. The third part consists of two theoretically based programme sets of narrative language didactics focusing on the production and reception of texts. The research into narration presented here is rooted in the teaching of German as a foreign language in its wider pedagogical context.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7368-527-0
Počet stran knihy
278
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—