Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Narace a vyučování jazyku: Teoretická východiska - výzkum - program

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900QTE" target="_blank" >RIV/61988987:17250/08:A0900QTE - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Narace a vyučování jazyku: Teoretická východiska - výzkum - program

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Práce se zabývá otázkou relevance narace pro vyučování jazyku. První část je věnována analýze výzkumu narace v disciplínách jazykovědných a dále v pedagogice, psychologii, sociologii a filozofii. Jejím cílem je ukázat kvalitativní proměnu pojmu ?narace?,jeho nový interdisciplinární rozměr a jeho relevanci pro otázky vyučování jazyku. Druhá část podává zprávu o pěti výzkumných projektech uskutečněných v souvislosti s otázkou relevance, fungování a možností narace ve vyučování jazyku. Třetí část tvoří teoreticky zakotvený návrh dvou narativně založených programových konceptů didaktiky jazyka zaměřený na produkci a recepci textu. Výzkum otázek narace je situován do vyučování němčině jako cizímu jazyku v jeho širším pedagogickém kontextu.

  • Název v anglickém jazyce

    Narration and Language Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    This study deals with the issue of the relevance of narration in language teaching. The first part consists of an analysis of research into narration in linguistic disciplines and also in pedagogy, psychology, sociology and philosophy. It demonstrates the qualitative changes in the term ?narration?, the new interdisciplinary dimension and the relevance of narration for issues in language teaching. The second part reports on five research projects carried out in connection with issues of the relevance, function and possibilities of narration in language teaching. The third part consists of two theoretically based programme sets of narrative language didactics focusing on the production and reception of texts. The research into narration presented here is rooted in the teaching of German as a foreign language in its wider pedagogical context.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7368-527-0

  • Počet stran knihy

    278

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy