Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Text im Unterricht DaF schafft Emotionen. Aber wie?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F10%3AA1100ZZB" target="_blank" >RIV/61988987:17250/10:A1100ZZB - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Text im Unterricht DaF schafft Emotionen. Aber wie?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In diesem didaktisch angelegten Beitrag will ich zuerst Fragen bilanzieren, die mit der Textbeschaffenheit und der Beziehung von Text und Emotion zusammenhängen, wie diese Fragen in der fremdsprachendidaktischen Fachdiskussion nicht nur der letzten Jahreerörtert werden. Zugleich will ich auf einige Diskrepanzen hinweisen, die zwischen den theoretisch angelegten Forderungen an den Text und dem Text im unterrichtlichen Alltag bestehen. Weiter will ich Anstrengungen vorstellen, die am germanistischen Lehrstuhl in Ostrava im Zusammenhang mit der Konstellation ?der narrative Text - die Narration des Schülers - seine Emotion? vorgenommen wurden. Text und Emotion im Unterricht DaF - eine mit Fragezeichen zu lesende Verbindung. Was für ein Text wird dem Schüler vorgelegt und zugemutet? Und zwar dem Schüler, der nicht nur ein Lerner ist, sondern auch Leser und Mensch.

  • Název v anglickém jazyce

    Text in in teaching German as a foreign language creates emotions. But how?

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with teaching and learning German as a foreign language. It concentrates on the relation of the descriptive or narrative text and narration-based text approaches on the one hand and pupil´s emotions on the other. The results of present researches of this relation oriented on the last concepts of narration as the fundamental existential prelingual structure of being imply that the narrative text and receptive and productive narrative approaches in teaching and learning language infer a specific potential of positive pupil´s attitudes and emotions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F09%2F0718" target="_blank" >GA405/09/0718: Výrazové prostředky emocionality v německo-české jazykové konfrontaci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACTA FACULTATIS PHILOSOPHICAE UNIVERSITATIS OSTRAVIENSIS STUDIA GERMANISTICA

  • ISSN

    1803-408X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus