Afektivní strategie učení ve vyučování cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062841" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062841 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Afektivní strategie učení ve vyučování cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
Popis výsledku v původním jazyce
Učení se cizímu jazyku nebývá pro žáky se specifickými poruchami učení snadnou záležitostí. Úlohou učitele je tyto žáky dostatečně motivovat a ukazovat cesty, jak se i přes různé obtíže mohou cizímu jazyku naučit a při učení nemuset nutně zažívat stresující pocity. Emocionální dimenze učení je významným faktorem úspěšnosti obecně, u dané cílové skupiny se ukazuje jako jeden z nejvýznamnějších. Regulovat emoce, motivaci a postoje při učení napomáhají afektivní strategie, které jsou v kapitole představenyjako jedno ze základních východisek pro učitele cizích jazyků při vyučování žáků s poruchami učení a jako předmět výzkumu, který se zabýval zjišťováním míry uplatňování těchto strategií ve výuce cizích jazyků.
Název v anglickém jazyce
Affective Strategies in Foreign Language Teaching to Pupils with Specific Learning Disorders
Popis výsledku anglicky
Learning foreign languages hardly ever is an easy matter for pupils with specific learning disabilities. It is up to the teacher to motivate these pupils sufficiently and to show them useful ways how to learn a foreign language in spite of various difficulties without unnecessary emotional stress. The emotional dimension of learning is an important parameter of success in general, but for pupils with learning disabilities, it is a crucial one. Affective strategies can help regulating emotions, motivation and approaches to learning. The paper gives an outline of the affective strategies as one of the basic sources for foreign language teachers instructing pupils with specific learning disabilities as well as the topic of a research study which has dealtwith the extent of implementing these strategies in foreign language teaching.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI.
ISBN
9788073152352
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
245-256
Počet stran knihy
327
Název nakladatele
Paido
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—