Research Investigation of Self-assessment of Pupils with Specific Learning Disabilities at Lower Secondary School in teaching of the Russian Language as Second Foreign Language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083999" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083999 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015%2FB12" target="_blank" >http://sgemsocial.org/ssgemlib/spip.php?page=recherche&recherche=10.5593%2FSGEMSOCIAL2015%2FB12</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.107" target="_blank" >10.5593/SGEMSOCIAL2015/B12/S3.107</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Research Investigation of Self-assessment of Pupils with Specific Learning Disabilities at Lower Secondary School in teaching of the Russian Language as Second Foreign Language
Popis výsledku v původním jazyce
Quality self-assessment provides the pupil with a feedback about the course of learning, the results achieved and the fulfilment of the desired objectives. Self-assessment of pupils with specific learning disabilities represents a very demanding component of the teacher?s activity in Russian languages teaching as second foreign language. The self- assessment method may have a significant impact on the student?s motivation to learn; his/her further performance, self-confidence and self-respect. The research investigation monitors how can affect the pupil's attitude to the Russian language to learn.
Název v anglickém jazyce
Research Investigation of Self-assessment of Pupils with Specific Learning Disabilities at Lower Secondary School in teaching of the Russian Language as Second Foreign Language
Popis výsledku anglicky
Quality self-assessment provides the pupil with a feedback about the course of learning, the results achieved and the fulfilment of the desired objectives. Self-assessment of pupils with specific learning disabilities represents a very demanding component of the teacher?s activity in Russian languages teaching as second foreign language. The self- assessment method may have a significant impact on the student?s motivation to learn; his/her further performance, self-confidence and self-respect. The research investigation monitors how can affect the pupil's attitude to the Russian language to learn.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SGEM2015 Conference on Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education
ISBN
9786197105452
ISSN
2367-5659
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
829-834
Název nakladatele
STEF92 Technology Ltd.
Místo vydání
Sofia
Místo konání akce
Albena
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—