Učebnice cizích jazyků a žáci se specifickými poruchami učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00062445" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00062445 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Učebnice cizích jazyků a žáci se specifickými poruchami učení
Popis výsledku v původním jazyce
Hodnocení cizojazyčných učebnic i problematika výuky cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení se stávají se stále větší naléhavostí předmětem zájmu didaktiky cizích jazyků i jejího výzkumu. Společným jmenovatelem obou tematických okruhů jsoui otázky vhodných učebních materiálů, které této skupině žáků mohou učení usnadnit a současně zvýšit jejich motivaci. V kapitole jsou nastíněny funkce učebnice ve vzdělávacím procesu v obecné rovině i ve výuce cizích jazyků a hlavní pozornost je věnovánaotázkám hodnocení učebnic cizích jazyků z hlediska pedagogické i oborově didaktické teorie a školní praxe. Představen je zde návrh seznamu kritérií pro hodnocení cizojazyčné učebnice se zřetelem k jejímu využívání ve výuce u žáků se specifickými poruchami učení a popsán pilotní výzkum zabývající se ověřováním navržených kritérií při hodnocení dvou vybraných učebnic němčiny. V závěru jsou uvedeny parciální výsledky provedeného výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Coursebooks and pupils with specific learning difficulties
Popis výsledku anglicky
The evaluation of textbooks of foreign languages and the issue of teaching foreign languages to pupils with specific learning disabilities are increasingly being focused by foreign language methodology and the related research. The common denominator ofboth of these topics is the issue of learning materials which are suited to facilitate learning and increase the motivation of these pupils. The paper outlines the function of textbooks in the learning process in general and specifically for learning foreign languages from the viewpoint of both the education theory and foreign language methodology as well as practical experience from schools. The paper also presents an outline of a list of criteria for evaluating textbooks of foreign languages regardingtheir use in classes with pupils with specific learning disabilities, and a pilot research is described which focuses on the verification of the suggested criteria while evaluating two selected textbooks of German language.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu
ISBN
9788021060241
Počet stran výsledku
34
Strana od-do
54-87
Počet stran knihy
210
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—