Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Communication Strategies in Text and Talk

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F09%3AA1000XEN" target="_blank" >RIV/61988987:17250/09:A1000XEN - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Communication Strategies in Text and Talk

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This multi-author monograph examines the selection and realization of communication strategies in five types of media discourse in Czech and English. The studies by the five authors are divided into two main parts: text (written discourse - commercial media texts, lifestyle magazines, academic articles) and talk (spoken discourse - film dialogues, radio debates). Attention is paid both to verbal and non-verbal communication strategies. One of the aims of the monograph is, on the basis of a contrastive analysis, to determine the similarities and differences between the application of the strategies in individual comparable samples of Czech and English discourse. The analytical approach draws mainly on Halliday?s functional linguistics and interprets communication srategies in line with the three basic metafunctions of linguistic communication, i.e. interpersonal, ideational and textual.

  • Název v anglickém jazyce

    Communication Strategies in Text and Talk

  • Popis výsledku anglicky

    This multi-author monograph examines the selection and realization of communication strategies in five types of media discourse in Czech and English. The studies by the five authors are divided into two main parts: text (written discourse - commercial media texts, lifestyle magazines, academic articles) and talk (spoken discourse - film dialogues, radio debates). Attention is paid both to verbal and non-verbal communication strategies. One of the aims of the monograph is, on the basis of a contrastive analysis, to determine the similarities and differences between the application of the strategies in individual comparable samples of Czech and English discourse. The analytical approach draws mainly on Halliday?s functional linguistics and interprets communication srategies in line with the three basic metafunctions of linguistic communication, i.e. interpersonal, ideational and textual.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7368-713-7

  • Počet stran knihy

    294

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta Ostravské univerzity

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy