Communication Strategies in Text and Talk
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F09%3AA1000XEN" target="_blank" >RIV/61988987:17250/09:A1000XEN - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Communication Strategies in Text and Talk
Popis výsledku v původním jazyce
This multi-author monograph examines the selection and realization of communication strategies in five types of media discourse in Czech and English. The studies by the five authors are divided into two main parts: text (written discourse - commercial media texts, lifestyle magazines, academic articles) and talk (spoken discourse - film dialogues, radio debates). Attention is paid both to verbal and non-verbal communication strategies. One of the aims of the monograph is, on the basis of a contrastive analysis, to determine the similarities and differences between the application of the strategies in individual comparable samples of Czech and English discourse. The analytical approach draws mainly on Halliday?s functional linguistics and interprets communication srategies in line with the three basic metafunctions of linguistic communication, i.e. interpersonal, ideational and textual.
Název v anglickém jazyce
Communication Strategies in Text and Talk
Popis výsledku anglicky
This multi-author monograph examines the selection and realization of communication strategies in five types of media discourse in Czech and English. The studies by the five authors are divided into two main parts: text (written discourse - commercial media texts, lifestyle magazines, academic articles) and talk (spoken discourse - film dialogues, radio debates). Attention is paid both to verbal and non-verbal communication strategies. One of the aims of the monograph is, on the basis of a contrastive analysis, to determine the similarities and differences between the application of the strategies in individual comparable samples of Czech and English discourse. The analytical approach draws mainly on Halliday?s functional linguistics and interprets communication srategies in line with the three basic metafunctions of linguistic communication, i.e. interpersonal, ideational and textual.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7368-713-7
Počet stran knihy
294
Název nakladatele
Filozofická fakulta Ostravské univerzity
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—