Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Personal pronouns and writer identity as a type of communication strategy in academic texts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F09%3AA1100VQK" target="_blank" >RIV/61988987:17250/09:A1100VQK - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Personal pronouns and writer identity as a type of communication strategy in academic texts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper explores the concept of so called author identity as a type of communication strategy in written academic texts (research articles) that are traditionally regarded as impersonal and non-interactive texts. I claim that interaction in written texts can be viewed as a multi-faceted phenomenon. Author identity is investigated through the use of personal pronouns: I aim to reveal how first-person singular pronouns in particular may help writers establish their relationship with prospective readersas well as the particular academic discourse community. First-person singular pronouns are investigated both quantitatively in frequency analysis and qualitatively with respect to discourse functions they perform in research articles. A comparative insight of the paper, which lies in comparing research articles in economics and linguistics, reflects cross-disciplinary variation in the use of first-person singular pronouns.

  • Název v anglickém jazyce

    Personal pronouns and writer identity as a type of communication strategy in academic texts

  • Popis výsledku anglicky

    This paper explores the concept of so called author identity as a type of communication strategy in written academic texts (research articles) that are traditionally regarded as impersonal and non-interactive texts. I claim that interaction in written texts can be viewed as a multi-faceted phenomenon. Author identity is investigated through the use of personal pronouns: I aim to reveal how first-person singular pronouns in particular may help writers establish their relationship with prospective readersas well as the particular academic discourse community. First-person singular pronouns are investigated both quantitatively in frequency analysis and qualitatively with respect to discourse functions they perform in research articles. A comparative insight of the paper, which lies in comparing research articles in economics and linguistics, reflects cross-disciplinary variation in the use of first-person singular pronouns.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ostrava Journal of English Philology

  • ISSN

    1803-8174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus