Diversity in Unity: Communication Strategies and Target Reader in Three Women´s Magazines
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F09%3AA1100VS7" target="_blank" >RIV/61988987:17250/09:A1100VS7 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Diversity in Unity: Communication Strategies and Target Reader in Three Women´s Magazines
Popis výsledku v původním jazyce
Drawing upon the methodology of mass media text analysis suggested by Fairclough, the study offers an insight into the divergences and convergences in the discourse of women?s magazines. Even though the magazines discussed apparently differ in target audience (with regard to age, social status, professional or family role), the distinguishing features generally do not exceed a unifying, constant frame based on providing advice, building a women?s world with men marginalized or excluded, and largely employing the linguistic features of advertising discourse.
Název v anglickém jazyce
Diversity in Unity: Communication Strategies and Target Reader in Three Women´s Magazines
Popis výsledku anglicky
Drawing upon the methodology of mass media text analysis suggested by Fairclough, the study offers an insight into the divergences and convergences in the discourse of women?s magazines. Even though the magazines discussed apparently differ in target audience (with regard to age, social status, professional or family role), the distinguishing features generally do not exceed a unifying, constant frame based on providing advice, building a women?s world with men marginalized or excluded, and largely employing the linguistic features of advertising discourse.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ostrava Journal of English Philology
ISSN
1803-8174
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
187
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—