Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Between Writing and Orality: On Coherence and Cohesion in Women Lifestyle Magazines

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F09%3AA1000WFQ" target="_blank" >RIV/61988987:17250/09:A1000WFQ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Between Writing and Orality: On Coherence and Cohesion in Women Lifestyle Magazines

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution presents the elements of orality in women magazines texts as one of their stylistically distinctive features. Walter J. Ong´s presentation of features of orality provides a framework for their identification and definition and opens up further discussions and possibilities for application to lifestyle magazine discourse. Resemblances and correspondences between oral communication and the discourse of women magazines are to be found on different levels of their composition and linguisticstructure and shape the ways in which the discourse achieves coherence: they manifest themselves in the text colony structure, in the tendency towards redundancy and semantic indeterminacy, emphasis on the writer-reader relationship, or reliance on situation and shared experiential background.

  • Název v anglickém jazyce

    Between Writing and Orality: On Coherence and Cohesion in Women Lifestyle Magazines

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution presents the elements of orality in women magazines texts as one of their stylistically distinctive features. Walter J. Ong´s presentation of features of orality provides a framework for their identification and definition and opens up further discussions and possibilities for application to lifestyle magazine discourse. Resemblances and correspondences between oral communication and the discourse of women magazines are to be found on different levels of their composition and linguisticstructure and shape the ways in which the discourse achieves coherence: they manifest themselves in the text colony structure, in the tendency towards redundancy and semantic indeterminacy, emphasis on the writer-reader relationship, or reliance on situation and shared experiential background.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Coherence and Cohesion in Spoken and Written Discourse

  • ISBN

    1-4438-1308-7

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    204

  • Název nakladatele

    Cambridge Scholars Publishing

  • Místo vydání

    Newcastle upon Tyne

  • Kód UT WoS kapitoly