Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Textové kolonie jako organizační princip a komunikační strategie v časopisech pro ženy a pro muže

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900UY8" target="_blank" >RIV/61988987:17250/08:A0900UY8 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Textové kolonie jako organizační princip a komunikační strategie v časopisech pro ženy a pro muže

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie vychází z Hoeyho termínu textová kolonie a prezentuje jej nejen jako vhodný a účinný klíč k popisu i interpretaci organizační struktury časopisů pro ženy a pro muže, ale také jako jejich dominantní komunikační strategii. Analýza rozkrývá dvě protikladné a zároveň komplementární tendence: na jedné straně desintegraci informace, která je čtenáři textové kolonie diskontinuitně ´dávkována´, na druhé straně integraci komponentů textových kolonií pestrou sítí kohezních návazností a rámcem kognitivníchschémat. Studie rovněž upozorňuje na formální sounáležitost s hypertextem.

  • Název v anglickém jazyce

    Text Colonies as an Organisational Principle and a Communication Strategy in Women´s and Men´s Magazines

  • Popis výsledku anglicky

    The study draws upon Hoey?s term discourse colony and presents it as an effective key to the description and interpretation of the organisational structure of lifestyle magazines for men and women as well as of the principal communicative strategy deployed in these magazines. The analysis reveals two opposite but complementary tendencies: on the one hand a disintegration of information conveyed into colony-type texts, and on the other hand the integration of sets of items by means of a dense and variednetwork of cohesive ties and cognitive schemata. The paper also draws attention to the fact that colony texts may be seen as formally related to hypertext materials primarily found on the Internet.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi

  • ISBN

    978-80-7368-592-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    98

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    FF OU v Ostravě

  • Datum konání akce

    10. 3. 2008

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku