Textové kolonie jako organizační princip a komunikační strategie v časopisech pro ženy a pro muže
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F08%3AA0900UY8" target="_blank" >RIV/61988987:17250/08:A0900UY8 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Textové kolonie jako organizační princip a komunikační strategie v časopisech pro ženy a pro muže
Popis výsledku v původním jazyce
Studie vychází z Hoeyho termínu textová kolonie a prezentuje jej nejen jako vhodný a účinný klíč k popisu i interpretaci organizační struktury časopisů pro ženy a pro muže, ale také jako jejich dominantní komunikační strategii. Analýza rozkrývá dvě protikladné a zároveň komplementární tendence: na jedné straně desintegraci informace, která je čtenáři textové kolonie diskontinuitně ´dávkována´, na druhé straně integraci komponentů textových kolonií pestrou sítí kohezních návazností a rámcem kognitivníchschémat. Studie rovněž upozorňuje na formální sounáležitost s hypertextem.
Název v anglickém jazyce
Text Colonies as an Organisational Principle and a Communication Strategy in Women´s and Men´s Magazines
Popis výsledku anglicky
The study draws upon Hoey?s term discourse colony and presents it as an effective key to the description and interpretation of the organisational structure of lifestyle magazines for men and women as well as of the principal communicative strategy deployed in these magazines. The analysis reveals two opposite but complementary tendencies: on the one hand a disintegration of information conveyed into colony-type texts, and on the other hand the integration of sets of items by means of a dense and variednetwork of cohesive ties and cognitive schemata. The paper also draws attention to the fact that colony texts may be seen as formally related to hypertext materials primarily found on the Internet.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi
ISBN
978-80-7368-592-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
98
Strana od-do
—
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
FF OU v Ostravě
Datum konání akce
10. 3. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—