Text Colonies or Hypertexts: On the Unified Discontinuity in Lifestyle Magazine Discourse
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA12011RY" target="_blank" >RIV/61988987:17250/11:A12011RY - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Text Colonies or Hypertexts: On the Unified Discontinuity in Lifestyle Magazine Discourse
Popis výsledku v původním jazyce
Unified discontinuity reflects here two opposite but complementary tendencies significantly shaping the structure of texts in lifestyle magazine discourse. The paper attempts to provide an insight into the inner variability of the text type, to reveal the mechanisms of cohesion and coherence in play, and finally to relate the colony text type to the typology of hypertexts. The choice of the colony text type in this discourse is presented here as a specific communication strategy promoting interactivity,achieving economy of expression and contributing to the visual attractiveness of the magazines.
Název v anglickém jazyce
Text Colonies or Hypertexts: On the Unified Discontinuity in Lifestyle Magazine Discourse
Popis výsledku anglicky
Unified discontinuity reflects here two opposite but complementary tendencies significantly shaping the structure of texts in lifestyle magazine discourse. The paper attempts to provide an insight into the inner variability of the text type, to reveal the mechanisms of cohesion and coherence in play, and finally to relate the colony text type to the typology of hypertexts. The choice of the colony text type in this discourse is presented here as a specific communication strategy promoting interactivity,achieving economy of expression and contributing to the visual attractiveness of the magazines.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ostrava Journal of English Philology
ISSN
1803-8174
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
129-142
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—