Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Interpersonal Function in the Discourse of Commercial Websites

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA12013VP" target="_blank" >RIV/61988987:17250/11:A12013VP - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Interpersonal Function in the Discourse of Commercial Websites

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This chapter presents a contrastive analysis of the discourse of British and Czech commercial websites from the car industry. Drawing on a framework based on Hallidayan systemic functional linguistics applied to critical discourse analysis, the author focuses on the strategies by which the texts construct identities and relationships for the discourse participants. Qualitative research methods are complemented by a quantitative corpus analysis tracing the relationship between the investigated discourseproperties and two key context variables: the target market (UK or Czech Republic) and the product type.

  • Název v anglickém jazyce

    The Interpersonal Function in the Discourse of Commercial Websites

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter presents a contrastive analysis of the discourse of British and Czech commercial websites from the car industry. Drawing on a framework based on Hallidayan systemic functional linguistics applied to critical discourse analysis, the author focuses on the strategies by which the texts construct identities and relationships for the discourse participants. Qualitative research methods are complemented by a quantitative corpus analysis tracing the relationship between the investigated discourseproperties and two key context variables: the target market (UK or Czech Republic) and the product type.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Power and Persuasion: Interpersonal discourse strategies in the public domain

  • ISBN

    978-80-7368-643-7

  • Počet stran výsledku

    33

  • Strana od-do

    11-43

  • Počet stran knihy

    111

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly