The Interpersonal Function in the Discourse of Commercial Websites
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F11%3AA12013VP" target="_blank" >RIV/61988987:17250/11:A12013VP - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Interpersonal Function in the Discourse of Commercial Websites
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter presents a contrastive analysis of the discourse of British and Czech commercial websites from the car industry. Drawing on a framework based on Hallidayan systemic functional linguistics applied to critical discourse analysis, the author focuses on the strategies by which the texts construct identities and relationships for the discourse participants. Qualitative research methods are complemented by a quantitative corpus analysis tracing the relationship between the investigated discourseproperties and two key context variables: the target market (UK or Czech Republic) and the product type.
Název v anglickém jazyce
The Interpersonal Function in the Discourse of Commercial Websites
Popis výsledku anglicky
This chapter presents a contrastive analysis of the discourse of British and Czech commercial websites from the car industry. Drawing on a framework based on Hallidayan systemic functional linguistics applied to critical discourse analysis, the author focuses on the strategies by which the texts construct identities and relationships for the discourse participants. Qualitative research methods are complemented by a quantitative corpus analysis tracing the relationship between the investigated discourseproperties and two key context variables: the target market (UK or Czech Republic) and the product type.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Power and Persuasion: Interpersonal discourse strategies in the public domain
ISBN
978-80-7368-643-7
Počet stran výsledku
33
Strana od-do
11-43
Počet stran knihy
111
Název nakladatele
Filozofická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—