Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

'You love the open road...': Building identities and relationships in car advertising discourse

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F10%3AA1100Z8P" target="_blank" >RIV/61988987:17250/10:A1100Z8P - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    'You love the open road...': Building identities and relationships in car advertising discourse

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses the construction of identities and relationships as a manipulative strategy in advertising discourse. Based on a corpus of British and Czech promotional brochures, the study applies an approach grounded in Critical Discourse Analysis, identifying ways in which text-producers attempt to create simulated identities for themselves and their readers. The author addresses the texts? construction of virtual relationships between the addresser and the addressee in terms of positive and negative ?face?. The study also discusses the extent to which the corpus reveals contrastive differences in strategies and discourse preferences between the British and Czech texts.

  • Název v anglickém jazyce

    'You love the open road...': Building identities and relationships in car advertising discourse

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses the construction of identities and relationships as a manipulative strategy in advertising discourse. Based on a corpus of British and Czech promotional brochures, the study applies an approach grounded in Critical Discourse Analysis, identifying ways in which text-producers attempt to create simulated identities for themselves and their readers. The author addresses the texts? construction of virtual relationships between the addresser and the addressee in terms of positive and negative ?face?. The study also discusses the extent to which the corpus reveals contrastive differences in strategies and discourse preferences between the British and Czech texts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ostrava Journal of English Philology

  • ISSN

    1803-8174

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus