'You love the open road...': Building identities and relationships in car advertising discourse
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F10%3AA1100Z8P" target="_blank" >RIV/61988987:17250/10:A1100Z8P - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
'You love the open road...': Building identities and relationships in car advertising discourse
Popis výsledku v původním jazyce
This paper addresses the construction of identities and relationships as a manipulative strategy in advertising discourse. Based on a corpus of British and Czech promotional brochures, the study applies an approach grounded in Critical Discourse Analysis, identifying ways in which text-producers attempt to create simulated identities for themselves and their readers. The author addresses the texts? construction of virtual relationships between the addresser and the addressee in terms of positive and negative ?face?. The study also discusses the extent to which the corpus reveals contrastive differences in strategies and discourse preferences between the British and Czech texts.
Název v anglickém jazyce
'You love the open road...': Building identities and relationships in car advertising discourse
Popis výsledku anglicky
This paper addresses the construction of identities and relationships as a manipulative strategy in advertising discourse. Based on a corpus of British and Czech promotional brochures, the study applies an approach grounded in Critical Discourse Analysis, identifying ways in which text-producers attempt to create simulated identities for themselves and their readers. The author addresses the texts? construction of virtual relationships between the addresser and the addressee in terms of positive and negative ?face?. The study also discusses the extent to which the corpus reveals contrastive differences in strategies and discourse preferences between the British and Czech texts.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AI - Jazykověda
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ostrava Journal of English Philology
ISSN
1803-8174
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—