Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building identities and relationships in commercial websites: a contrastive view of communication strategies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F10%3AA1100Z9Z" target="_blank" >RIV/61988987:17250/10:A1100Z9Z - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building identities and relationships in commercial websites: a contrastive view of communication strategies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper addresses the construction of identities and relationships as a communication strategy in commercial websites. Based on a corpus of Czech and British sites, the study applies an approach grounded in Critical Discourse Analysis and identifies ways in which text-producers attempt to create simulated identities for themselves and their readers, manipulating the reader?s mental models of the communicative situation for commercial gain. The author then addresses the texts? construction of virtualrelationships between the producer and the reader, both in terms of distance or closeness (negative and positive ?face?) and in terms of the equality or inequality of status of the two participants. The study also discusses the extent to which the corpusreveals contrastive differences in strategies and discourse preferences between the British and Czech websites.

  • Název v anglickém jazyce

    Building identities and relationships in commercial websites: a contrastive view of communication strategies

  • Popis výsledku anglicky

    This paper addresses the construction of identities and relationships as a communication strategy in commercial websites. Based on a corpus of Czech and British sites, the study applies an approach grounded in Critical Discourse Analysis and identifies ways in which text-producers attempt to create simulated identities for themselves and their readers, manipulating the reader?s mental models of the communicative situation for commercial gain. The author then addresses the texts? construction of virtualrelationships between the producer and the reader, both in terms of distance or closeness (negative and positive ?face?) and in terms of the equality or inequality of status of the two participants. The study also discusses the extent to which the corpusreveals contrastive differences in strategies and discourse preferences between the British and Czech websites.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA405%2F07%2F0176" target="_blank" >GA405/07/0176: Komunikativní a textové strategie v rozhlasové, časopisecké, komerční a akademické publicistice (kontrastivní analýza anglického a českého diskurzu)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Discourse and Interaction

  • ISSN

    1802-9930

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus