Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of multidimensional systemic modeling in increasing of miscellaneous theoretical conceptions? teaching effectiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F12%3AA130152A" target="_blank" >RIV/61988987:17250/12:A130152A - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of multidimensional systemic modeling in increasing of miscellaneous theoretical conceptions? teaching effectiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes capability of multidimensional systemic modeling technique for teaching of various theories. Multidimensional systemic modeling is a technique that seeks to use three-dimensional (four-dimensional) models to capture the structural, spatial, time and interactional relationships between contents (elements, informations, data) of a topic. The example of the interpretation of resilience theory through using this technique is demonstrated. The benefits can be seen in facilitating understanding and remembering the curriculum and in supporting the development of complex reasoning and understanding, thanks to a different perception of the problem (through the use of visual and spatial-visual images). There would be thus given more attentionto the use of complex models in teaching not only in natural sciences but also in the human sciences, because as it turns out, sufficiently sophisticated and complex models are able to capture more complex and abstract concepts and theor

  • Název v anglickém jazyce

    The use of multidimensional systemic modeling in increasing of miscellaneous theoretical conceptions? teaching effectiveness

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes capability of multidimensional systemic modeling technique for teaching of various theories. Multidimensional systemic modeling is a technique that seeks to use three-dimensional (four-dimensional) models to capture the structural, spatial, time and interactional relationships between contents (elements, informations, data) of a topic. The example of the interpretation of resilience theory through using this technique is demonstrated. The benefits can be seen in facilitating understanding and remembering the curriculum and in supporting the development of complex reasoning and understanding, thanks to a different perception of the problem (through the use of visual and spatial-visual images). There would be thus given more attentionto the use of complex models in teaching not only in natural sciences but also in the human sciences, because as it turns out, sufficiently sophisticated and complex models are able to capture more complex and abstract concepts and theor

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The proceedings of 1st International e-Conference on Optimization, Education and Data Mining in Science, Engineering and Risk Management 2011

  • ISBN

    978-80-904948-1-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    13-26

  • Název nakladatele

    Curriculum Publisher

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    1. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku