Stress and Subjective Health of Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F13%3AA140185D" target="_blank" >RIV/61988987:17250/13:A140185D - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Stress and Subjective Health of Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
This article focuses on the psychological contexts of subjective health among teachers in relation to their perception and evaluation of work-related stress in the teaching profession. The research was carried out on a sample of teachers from Czech and Slovak primary schools (.N=2501) during 2009 - 2011 using subjective perception methodology. The aim of the article is to consider the connections between subjective evaluation of stress and health among teachers, and between subjective and objective indicators of individuals? state of health. The results indicate that there exist negative and statistically significant (1% level) but weak (lower than -0.2) correlations between perceptions of work-related stress and subjective health.
Název v anglickém jazyce
Stress and Subjective Health of Teachers
Popis výsledku anglicky
This article focuses on the psychological contexts of subjective health among teachers in relation to their perception and evaluation of work-related stress in the teaching profession. The research was carried out on a sample of teachers from Czech and Slovak primary schools (.N=2501) during 2009 - 2011 using subjective perception methodology. The aim of the article is to consider the connections between subjective evaluation of stress and health among teachers, and between subjective and objective indicators of individuals? state of health. The results indicate that there exist negative and statistically significant (1% level) but weak (lower than -0.2) correlations between perceptions of work-related stress and subjective health.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0726" target="_blank" >GA406/09/0726: Psychologické aspekty zvládání zátěže mužů a žen</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E-PEDAGOGIUM
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
76-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—