Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The perception of the school stressful situations by adolescents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F10%3A10217749" target="_blank" >RIV/61989592:15410/10:10217749 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The perception of the school stressful situations by adolescents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Common daily problems associated with a school can present significant risks to mental health. To a great extent, it depends on their subjective perception and interpretation. This article is based on an empirical research and informs about perception ofincidence and intensity of school stress situations by secondary school students. Differences in the evaluation are investigated both within the whole sample and with respect to gender, type of school, class and school performance. The results correspond with our previous researches and also with the knowledge presented in the literature. The incidence of the stressful situations is generally lower than the level of the subjectively perceived stress. The difference is significant especially in the situations concerned with the relationship between a teacher and a student, whereas it is insignificant in the situations related to learning process conditions and the school performance.

  • Název v anglickém jazyce

    The perception of the school stressful situations by adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    Common daily problems associated with a school can present significant risks to mental health. To a great extent, it depends on their subjective perception and interpretation. This article is based on an empirical research and informs about perception ofincidence and intensity of school stress situations by secondary school students. Differences in the evaluation are investigated both within the whole sample and with respect to gender, type of school, class and school performance. The results correspond with our previous researches and also with the knowledge presented in the literature. The incidence of the stressful situations is generally lower than the level of the subjectively perceived stress. The difference is significant especially in the situations concerned with the relationship between a teacher and a student, whereas it is insignificant in the situations related to learning process conditions and the school performance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Health Education: International Experiences

  • ISBN

    978-80-210-5398-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 8. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku