Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupils´ stress at school, optimal school adaptation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14230%2F09%3A00038603" target="_blank" >RIV/00216224:14230/09:00038603 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupils´ stress at school, optimal school adaptation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    School children s psychological stress analyzed from the point of view of their subjective perception was analyzed in our research study. The research was carried out at elementary schools. We classified main typical categories of psychological stress atpupils by the means of comparison analysis of 4 typical stress situations at schools; by suggesting of solution of the stress situations we explored how the pupils coped with the stress. The results proved that the greatest resource of psychological stress is the sphere of achievement at school and bullying by schoolmates and the consequent fear. The main strategies of elimination of stress seem to be an active coping of the situation, a strategy of seeking for the social support, and an attempt to change one s own personality.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils´ stress at school, optimal school adaptation

  • Popis výsledku anglicky

    School children s psychological stress analyzed from the point of view of their subjective perception was analyzed in our research study. The research was carried out at elementary schools. We classified main typical categories of psychological stress atpupils by the means of comparison analysis of 4 typical stress situations at schools; by suggesting of solution of the stress situations we explored how the pupils coped with the stress. The results proved that the greatest resource of psychological stress is the sphere of achievement at school and bullying by schoolmates and the consequent fear. The main strategies of elimination of stress seem to be an active coping of the situation, a strategy of seeking for the social support, and an attempt to change one s own personality.

Klasifikace

  • Druh

    A - Audiovizuální tvorba

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

  • Místo vydání

  • Název nakladatele resp. objednatele

  • Verze

  • Identifikační číslo nosiče