Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional intelligence of nursing students and its role in interactions with geriatric patients

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F13%3AA140190J" target="_blank" >RIV/61988987:17250/13:A140190J - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Emočná inteligencia u študentov ošetrovateľstva a jej úloha v interakcii s geriatrickým pacientom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zámerom štúdie bolo identifikovať rozdiely v úrovni emočnej inteligencii (EI) u študentov ošetrovateľstva vzhľadom k demografickým údajom (vek, dĺžka štúdia) a zároveň zistiť či úroveň EI študentov ošetrovateľstva ovplyvňuje ich záujem o problematiku geriatrického ošetrovateľstva. Výskumu sa zúčastnilo 86 univerzitných študentov odboru ošetrovateľstvo. Úroveň EI ako schopnosť bola zisťovaná dotazníkom SIT-EMO (Situačný test emočného porozumenia), EI ako črta dotazníkom SEIS (Škála emočnej inteligencie N. Schutte). Dotazníkom ESE-GP (Emočná sebaúčinnosť geriatrických pacientov) bola zisťovaná úroveň EI študentov v procese starostlivosti o geriatrických pacientov. Nezistili sme štatisticky významné rozdiely v úrovni EI študentov z hľadiska demografickýchúdajov. Medzi úrovňou EI a perspektívnym záujmom študentov venovať sa geriatrickému ošetrovateľstvu bola zistená štatisticky významná súvislosť.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional intelligence of nursing students and its role in interactions with geriatric patients

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to identify statistically significant differences in levels of emotional intelligence (EI) of nursing students in relation with demographic data (age and year of study) and also determine whether the EI level of nursing studentsaffects their interest in the issue of geriatric nursing. The sample consisted of 86 undergraduate students of nursing. To measure the level of EI as ability scale SIT-EMO ((Situational Test of Emotional Understanding) was used, EI as trait was measuredby scale SEIS (Schutte Emotional Intelligence Scale). The questionnaire ESE-GP (Emotional Self-Efficacy-Geriatric Patient) assessed the level of EI of students in the process of caring for geriatric patients. There were no statistically significant differences in the students? level of EI in terms of demographic data. A significant result was found between the students? level of EI and their promising interest to pursue geriatric nursing.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Profese on-line

  • ISSN

    1803-4330

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    13-17

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus