Emotional intelligence of nursing students and its role in interactions with geriatric patients
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F13%3AA140190J" target="_blank" >RIV/61988987:17250/13:A140190J - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Emočná inteligencia u študentov ošetrovateľstva a jej úloha v interakcii s geriatrickým pacientom
Popis výsledku v původním jazyce
Zámerom štúdie bolo identifikovať rozdiely v úrovni emočnej inteligencii (EI) u študentov ošetrovateľstva vzhľadom k demografickým údajom (vek, dĺžka štúdia) a zároveň zistiť či úroveň EI študentov ošetrovateľstva ovplyvňuje ich záujem o problematiku geriatrického ošetrovateľstva. Výskumu sa zúčastnilo 86 univerzitných študentov odboru ošetrovateľstvo. Úroveň EI ako schopnosť bola zisťovaná dotazníkom SIT-EMO (Situačný test emočného porozumenia), EI ako črta dotazníkom SEIS (Škála emočnej inteligencie N. Schutte). Dotazníkom ESE-GP (Emočná sebaúčinnosť geriatrických pacientov) bola zisťovaná úroveň EI študentov v procese starostlivosti o geriatrických pacientov. Nezistili sme štatisticky významné rozdiely v úrovni EI študentov z hľadiska demografickýchúdajov. Medzi úrovňou EI a perspektívnym záujmom študentov venovať sa geriatrickému ošetrovateľstvu bola zistená štatisticky významná súvislosť.
Název v anglickém jazyce
Emotional intelligence of nursing students and its role in interactions with geriatric patients
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to identify statistically significant differences in levels of emotional intelligence (EI) of nursing students in relation with demographic data (age and year of study) and also determine whether the EI level of nursing studentsaffects their interest in the issue of geriatric nursing. The sample consisted of 86 undergraduate students of nursing. To measure the level of EI as ability scale SIT-EMO ((Situational Test of Emotional Understanding) was used, EI as trait was measuredby scale SEIS (Schutte Emotional Intelligence Scale). The questionnaire ESE-GP (Emotional Self-Efficacy-Geriatric Patient) assessed the level of EI of students in the process of caring for geriatric patients. There were no statistically significant differences in the students? level of EI in terms of demographic data. A significant result was found between the students? level of EI and their promising interest to pursue geriatric nursing.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Profese on-line
ISSN
1803-4330
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
13-17
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—