Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Emotional intelligence in relation to situation-specific coping

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F13%3AA140197Y" target="_blank" >RIV/61988987:17250/13:A140197Y - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Emočná inteligencia vo vzťahu k situačne-špecifickému zvládaniu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Predpokladá sa, že emočná inteligencia (EI) ovplyvňuje proces zvládania záťažových situácií smerom k využívaniu efektívnejších postupov. Uskutočnili sme výskum, v ktorom sme zisťovali vzťah emočnej inteligencie a zvládania v konkrétnych situáciách, a tov súbore žiakov 6. a 7. ročníkov ZŠ (125 detí, 72 dievčat a 53 chlapcov). EI bola meraná ako schopnosť pomocou testu STEU (Situačná skúška emočného porozumenia). Coping bol zisťovaný dotazníkom PBSS(Možnosti správania v situáciách záťaže), ktorý obsahujepopis 6 situácií zo školského a rodinného prostredia a 13 variant copingového správania v týchto situáciách. Výsledky poukazujú na to, že vzťah emočnej inteligencie a zvládania je podmienený situačne, teda líši sa v závislosti od obsahu udalostí a nemáuniverzálnu podobu.

  • Název v anglickém jazyce

    Emotional intelligence in relation to situation-specific coping

  • Popis výsledku anglicky

    It was supposed that emotional intelligence EI influences process of coping with stressful situations in direction of using effective coping routines. We carried out research in which we studied the relation between emotional intelligence and coping in specific situations. The sample consisted of 6th and 7th graders of public elementary school 125 children, 72 girls, 53 boys. EI was measured as an ability with STEU test Situational test of emotional understanding. Coping was measured with PBSS Scale Possibilities of behavior in stressful situations, which contents 6 situations from school and family context and 13 variants of coping behavior in these situations. Results point out that relation between emotional intelligence and coping is determined byspecific contextual situations. This means it differentiates in dependency to content of events and situations and it doesn´t have a universal character.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F11%2F0380" target="_blank" >GAP407/11/0380: Prosociální chování a jeho osobnostní aspekty v kontextu dobrovolnictví</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    -

  • ISSN

    1805-9023

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    3-13

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus